KAN jag köpa egen häst nu? Tacksam för råd. SI-led problem

Faktiskt så VET man ju inte det. Nuvarande ägaren har väl helt enkelt tagit det säkra före det osäkra. Finns säkert fler anledningar till korsgalopp?!?!

Ja, t ex knäledsinflammation kan också vara en orsak till korsgalopp. Det är dessutom en ganska vanlig sekundär skada som kan uppkomma om hästen har problem med SI-leden. Den avlastar ett ställe genom att överbelasta ett annat.

Ska också tillägga att SI-ledsskador viss går att se med ultraljud om man har en veterinär som kan konsten att avläsa bilderna.
 
Ja, t ex knäledsinflammation kan också vara en orsak till korsgalopp. Det är dessutom en ganska vanlig sekundär skada som kan uppkomma om hästen har problem med SI-leden. Den avlastar ett ställe genom att överbelasta ett annat.

Ska också tillägga att SI-ledsskador viss går att se med ultraljud om man har en veterinär som kan konsten att avläsa bilderna.

Knäledsinflammation kan också vara grundproblemet i många fall där "någon" diagnosticerat en SI-led.
http://www.karlslundsgard.se/si-leds-problem

/Lavinia
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 327
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 321
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp