Kan katter få vinterkräksjukan?

Comfort

Trådstartare
Kan de det?:confused:
för ca två veckor sedan hittade vi spyor lite här och där, sedan började alla tre katterna kräkas om vartannat, detta varade ca tre, fyra dagar.
Nu har de blivit friska igen, men kan det ha vart vinterkräksjukan?

Sv: Kan katter få vinterkräksjukan?

Nej det kan de inte.
Vinterkräksjukan orsakas ju av ett Calicivirus, som delas in i 4 undergrupper. 2 av dessa undergrupper smittar djur och till dessa undergrupper hör inte vinterkräksjukan.

Skönt att kissarna har slutat kräka nu :)

Kan de det?:confused:
för ca två veckor sedan hittade vi spyor lite här och där, sedan började alla tre katterna kräkas om vartannat, detta varade ca tre, fyra dagar.
Nu har de blivit friska igen, men kan det ha vart vinterkräksjukan?

Min katt har hållt på o kräkts i 2 dagar nu, ringde veterinären o dom sa att dom inte kan få vinterkräksjukan men hon kunde inte svara på vad det kunde vara , så jag skulle höra av mig igen om hon inte blir bättre...
Hur länge höll dina katter på o kräktes innan dom blev bättre?

Lustigt, jag ställde samma fråga under förra veckan. En av mina katter kräktes och var extremt lös i magen under ett par dagar. Sedan gick det plötsligt över och allt är nu som vanligt med honom igen.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 312
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck