Kan man äta pelargoner?

Jag håller med. De luktar gräsligt illa. Mamma har massor av pelargoner - alltså trettio-fyrtio stycken skulle jag tro - i sommarstugan, som under sommarhalvåret står utomhus och det är ju okej om man inte sitter bredvid eller råkar TA i dem... men sedan mot hösten ska de in i källaren så man knappt kan gå förbi trappan och sedan på vintern in i huset... alltså fy fasen. Uäck!
Eller hur! Det är en fasa att behöva passera så nära att doften fastnar på en :(
 
Titta här:

"Gömfröväxter, gömfröiga växter eller blomväxter(Angiospermae eller Anthophyta), är växter som karaktäriseras av att de sätter frö inneslutna i en frukt(till skillnad från nakenfröiga växter). Med sina cirka 300 000 arter omfattar de mer än 99 procent av alla växter."

Typ äpplen alltså. Du har massa Angiospermer i trädgården skulle jag gissa.
*delar på facebook*
 
Nu har jag gjort pelargonkaka, fast enligt ett annat recept :p Det blev grymt bra! Fast vet inte om det smakar så mycket pelargon just utan mer citrus som också skulle vara i receptet :p

Fast det måste väl ändå vara rejält med pelargoner i, och smaka pelargon annars vore det ju som att göra en kaka smaksatt med tvål men ha i så lite tvål att det inte smakar tvål ändå!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 934
Senast: hundtant
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
364
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
2 757
Senast: Wille
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
711
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp