Bukefalos 28 år!

Kan man äta pelargoner?

Jag har massor av concolor lace, en vanlig dr westerlund och en med vit kant på, en ardwick cinnamon och en pepparmyntspelargon. Jag älskar doften och tycker de doftar i olika grader av mint, citron och peppar :). Nävarna är ju släkt med pelargoner och man kan känna den där karakteristiska pelargondoften hos dom med om man bryter stjälkar eller klappar på bladen.
Jag älskar doften av mina nävor. :love: Det luktar kryddigt på ett bra sätt.
De börjar dofta när man kommer åt dom, till exempel när man rensar.
Likadant med lavendel. :love: Den börjar också dofta när man kommer åt den.
Har lavendel och malört i samma rabatt och den kombon är riktigt bra.

Det här var helt OT. Hoppas jag inte får allt för mycket skäll nu. :nailbiting: :up: ;)
 
Jag älskar doften av mina nävor. :love: Det luktar kryddigt på ett bra sätt.
De börjar dofta när man kommer åt dom, till exempel när man rensar.
Likadant med lavendel. :love: Den börjar också dofta när man kommer åt den.
Har lavendel och malört i samma rabatt och den kombon är riktigt bra.

Det här var helt OT. Hoppas jag inte får allt för mycket skäll nu. :nailbiting: :up: ;)

De är alla angiospermer så det är lugnt :up:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 601
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
342
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
672
Senast: Ramona
·
Mat Till helgen ska jag, mamma och äldsta sonen till Liseberg, på hotell och ha mysigt. Vi har missat att boka mat på hotellet, Hotell...
Svar
7
· Visningar
447
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp