kan man koppla svt play till TV skärmen?

Sv: kan man koppla svt play till TV skärmen?

Ja, det brukar gå. Dock är det alldeles för många olika kombinationer som är möjliga, så man måste nog vara på plats och inspektera dator och tv för att kunna komma med förslag.

modell på tv och grafikkort gör att man kan tala om vad du behöver..

När kommer du ;)

skojjar

Tomten

- jobbar på uppgifter - jag har en utgång på TV'n som passar en sådan där sladd med tre pluppar gul vit röd - där kan jag koppla in videokameran. Den är stor och tjock och står högt så jag vrider ogärna på den

Jag har ett grafikkort för spel och tror datorn är från 2002. Sedan undrar jag kan jag då ha ljud i datorn - jag har värsta ljudet där

Allt fixat av en Sambo som gått vilse - därav ingen egen koll på nåt:D

Någonstan borde man ju kunnakolla upp på själva datorn vad man har för kort - typ den här datorn ? :) fånigt förhoppningsfullt leende

Hittade en lista lägg till eller ta bort programvara - det borde väl finnas ett program för grafikkortet

nej jag vet inget - gissar :D

Hittade dock inget som kunde leda mig rätt - vad brukar sådan heta och vad är PHYTON?

Har du ett grafikkort för spel från ca 2002 borde du ha antingen s-video eller komposit. Och komposit har du på tv:n iaf.
Har du s-video på datorn finns det adaptrar både till scart och komposit att köpa. Annars behöver du bara använda/köpa kompositsladd. Och ljudet är nog enklast att spela upp på datorn, annars måste du ha separat sladd från datorn till tv:n ändå.

S-video: http://techpubs.sgi.com/library/dyn...User/books/O2_OG/sgi_html/figures/s.video.gif

Nvidia är nog tillverkaren av chipsetet på grafikkortet, så det är nog nästan rätt.

Senast ändrad:

kontrollpanelen -> system ->enhetshanteraren ->bildskärmskort..

är den från 2002 och du har "tjocktv" kan vi ju stryka HDMI, DVI och vga.

således är det komposit/s-video..

röd och vit är ljud, gul är bild. skulle gissa att det är S-video på datorn, således kan du skramla fram en adapter s-video-komposit och sedan bara ta den gula sladden och koppla mellan..

högerklicka skrivbord och välja bildskärmsinställningar, utöka skrivbordet och verkställa.

sedan får du eventuellt söka efter kanalen på tvn om du inte redan har en kanal som fungerar för just den ingången.

då borde du ha bild på tvn.

hejja mig

Bildskärmskortet var NVIDIA GeForce 6800 Series GPU

Jag tror jag har hittat en sådan utgång som Sharpless visade på burken - och jag behöver alltså en adapter i andra änden

men sedan så blev det komplicerat eller inte förresten - jag har ju kopplat in videokameran

den finns på SWOSCH 2 eller vad det heter

Spännande :laugh:

TACK FÖR HJÄLPEN :banana:

Senast ändrad:

Jag slänger in en fråga också. Om jag har en (ny) dator som enligt specifikationerna saknar TV-utgång, men bl.a. har VGA- och HDMI-utgång (om det har med saken att göra) - kan jag då hyfsat lätt koppla den till en TV (vilken som helst)? Alltså jag förstår att det kanske kräver någon specifik sladd eller adapter, men det går?

Eh, vad menas med TV-utgång i så fall?

Det går, en hyfsat ny TV skulle nog underlätta. Då kan det finnas VGA-, HDMI- och/eller DVI-ingång. Saknas sådant krävs att man köper en adapter, som kostar några hundralappar (5-700 kr, iaf vad jag hittar info om).

tv-utgång antas vara s-video eller komponent.. gammalt och stenålder.

har du en platt-tv så har du med största sannorlikhet HDMI in på den, alternativt vga/dvi och då är det bara att välja godtyckligt och tuta och köra.. hdmi är absolut enklaste, en kabel = bild och ljud.

Tack för svaren!

Någon platt-TV har jag inte skaffat mig ännu, men min TV är inte helt stenålders i alla fall, så det borde ju gå fint med den också (om än inte via HDMI). Vad bra!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 956
Senast: Derivata
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
959
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Sedan ett bra tag tillbaka skakar filmerna som visas på datorn. Inte alla, men de allra flesta. Såpass att de inte går att se. Blir...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag är sugen på att sätta in en TV i vårt sovrum. Jag har en ståendes nu och funderar på att sätta upp den så man kan se program... 2 3
Svar
53
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka