Kan man lära sig virka som vuxen?

jacko

Trådstartare
Någon som lärt sig virka som vuxen? Hur svårt är det egentligen?

jag vill ha läckra grytlappar...
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Jag kan inte virka alls, men det ska väl inte vara svårare en att lära sig sticka skulle jag tro. Man börjar med lite enklare grejer förstås. Det lättaste är när någon som redan kan visar hur du ska komma igång, att läsa sig till det brukar vara hopplöst.

Vet själv när jag skulle lära mig nålbindning, köpte bok och allt men jag fick inte till det alls. Så där står jag än, inte många som kan det heller och kurser växer liksom inte på träd här ute i obygden.
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Det är lättare att virka än att sticka. :D Jag lärde mig iofs. när jag var sådär åtta, men jag har en kollega som är 36 och som nyligen har lärt sig.
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Någon som lärt sig virka som vuxen? Hur svårt är det egentligen?


Nej, det går inte. Man måste lära sig virka innan tretton års ålder!

;)

Skämt åt sidan. Klart det går men jag personligen har aldrig fattat hur man gör.
Sticka kan jag hjälpligt men virka går bara inte. De generna behöll mormor för sig själv. :)
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Det är klart du kan! Googla virkskola så kommer du till en jättebra sida med beskrivningar i text och bild på oika typer av maskor.

Jag har lärt mig virka där. Gör amigurumis på löpande band. Nu senast har jag gjort två Aminekokakter, jättesöta! (Googla amugurumi och amineko så får du se).

Det är kul och fina grytlappar kan du göra hur lätt som helst skulle jag tro.
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Vad kul att du lärt dig själv! Du har inte lite bildbevis på vad du gjort?
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

här finns skola på nätet Den länken använder jag mycket, dels för mönster när jag ska sticka, men även för problemlösning. De har både virkskola och stickskola, o även tovning o lite smått o gott. :)
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Hm, inspirerande, det kanske är det här jag ska börja med i mitt nya liv? Under skolans slöjdtimmar visade jag aldrig upp någon särskilt talang för hantverket. Jag stickade en gång en mask som iklädes peruk. Den övriga klassen tittade förskräckt på mitt alster tills någon vågade bryta tystnaden genom att skrika ut
-Men Derivata, du har ju stickat en snopp!
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Jag visste väl att man kunde ha virkning till något annat än grytlappar - äntligen kan jag virka min egen Dildo!

(Derivata, jag var precis som du - jag valde dessutom träsjöld...)
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Någon som lärt sig virka som vuxen? Hur svårt är det egentligen?

jag vill ha läckra grytlappar...

Givetvis. Inte svårt alls. Lärde mig själv med lite hjälp av internet, och virkar nu mössor, tofflor, västar etc.
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Nej, jag har inga bilder. Än. Men om jag fixar det så lovar jag att lägga ut dem här!
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Jag visste väl att man kunde ha virkning till något annat än grytlappar - äntligen kan jag virka min egen Dildo!

(Derivata, jag var precis som du - jag valde dessutom träsjöld...)

Har övervägt massproduktion, dock har jag haft problem med att finna den perfekta stoppningen.

(Med femma i träslöjd, funderar jag på svarv :D)
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Kaninen var ju för söt :love:
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Nej nej dumsnut ;) Det är GIRAFFEN som är sötast;)

Jättefina ju!
 
Sv: Kan man lära sig virka som vuxen?

Oh, vad glad du just gjorde mig! I princip alla andra som sett giraffen har utbrustit i glada:

-Åh, vilken söt ko! och liknande.

Inte precis vad man vill höra. Giraffen själv tar ganska illa upp också. Han tycker att giraffer är mycket tjusigare djur än kossor. Så det så.

(Tack för komplimangerna om mina djur)!
 

Liknande trådar

Hemmet jag har ett motiv som jag skulle vilja virka till en grytlapp. Har inte virkat på 300 år. Men. Finns det någonstans man kan ladda upp...
Svar
2
· Visningar
314
Senast: Stinaelin
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
787
Senast: Bison
·
Kultur Jag har så tråkigt! Strandsatt i soffan och behovet av något att titta på för att fördriva tiden är stort. Jag gillar det mesta (inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 397
Senast: sthu
·
Samhälle För jag fattar inte. Om en 15-åring begår ett grovt kan man inte dömas till fängelse om jag har fattat det rätt för då ä man inte vuxen...
Svar
8
· Visningar
1 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp