Kan man rida i Hunter gummistövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jeannine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 5 842
J

Jeannine

Funderar kring lämpliga vinterstövlar att rida i.

Hunters gummistövlar är riktigt snygga och verkar tåla en del, men går de att rida i? De ser ut att ha ordentlig klack, men är de tillräckligt stabila i skaftet? Är kanske sulan allt för räfflad, så de riskerar att fastna i stigbygeln?

Nån som har erfarenhet? Kanske är de inte tillräckligt varma för att ha på vintern heller, eller finns en varmfodrad variant måntro?

Tacksam för svar, eller tips på bra och varma vinterstövlar av det smidigare och tåligare formatet! (Dvs inte termostövlar o dyl.)

:)

Sv: Kan man rida i Hunter gummistövlar?

Jag har Muckboots modell Tyne, gjorda för att rida i. Förra året tränade jag hoppning i dem utan problem. Funkade bra till skritturer i minusgrader. Finns i brunt och svart, går att tvätta i maskin. Köpta på H*rz*. Fantastiskt bra köp, rekommenderar dem till alla.

Hade aldrig ridit i mina hunter-stövlar, de glappar ju tom när man går.

/A

Nja, skritta en runda kan man väl göra, men de är för mjuka i sulan för någon längre ridtur enligt min smak. Skulle hellre rekommendera ett par vanliga konstläderstövlar! Sen är Hunterstövlarna kalla vintertid. Då är det bättre som Habibi föreslår, att skaffa ett par Muckboots. De är varma och sköna. :)

Älskar mina hunter stövlar, men skulle inte rida i de. Inte mer än liten skritt tur då=) Dessutom tror jag att de, trots "stövelsocka" blir lite kalla på vintern.

Känns som om gummi inte är optimalt för att få värme... Jag har iofs fodrade gummiskor i halvhöjd själv men jag rider inte just nu. unghästar.

Ok, det överväldigande svaret jag får från alla som jag frågar är att just Muckboots Tyne är det bästa man kan ha! Inte Hunterstövlar...

Blir nog till att införskaffa ett par Muckboots då.

Tack snälla för svaren! Nu kommer jag nog inte att frysa i vinter!

Liknande trådar

Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 748
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka