Bukefalos 28 år!

Kan man rida med täcke? Eller någon annan smart lösning.

Evergreen

Trådstartare
Eftersom båda mina sadlar blev utdömda av sadelutprovaren, så blir det nog mest barbacka för mej nu när jag ska rida igång pållan :p (Hon har haft vintervila i 3 veckor snart)

Eftersom hon blev klippt igår så vill jag helst ha ländtäcke på när jag rider, men det är ju lite svårt utan sadel att färsta det i.

Nån som har någon smart lösning vad man kan ha istället då?
Går det att ha t.ex ett ylletäcke, fast man inte knäpper det där fram utan viker bak det eller något?
 
Ja, du kan ju vika det över dina ben tex. :)
Går det inte att göra någon lösning med ländtäcke, att du fäster med förlängda snören i dina ben eller runt dig. :confused:
Fast det blir farligt om du ramlar av förståss... :crazy: :crazy:
 
ett utetäcke (med bogveck och så) borde man ju kunna rida med, jag har i alla fall skrittat och travat med det och det funkade prima!
 
Jag vet det perfekta sättet. :p

Schabrak med täckgjord, fäst ländtäcket i denna. Själv har jag t.o.m. ett ridtäcke som funkar bra fäst så här. Sedan KAN det ju glida lite, men då får man ju hoppa av och justera lite bara.

Eller så kan du fästa en filt på detta sättet med.

Rida i täcke skulle jag inte göra med tanke på bogfriheten. Men det beror väl på om du har ett täcke som har jättebra passform..
 
Nice ;)
Tack, det måste jag testa på söndag. :)

Ska iofs rida imorrn med, men jag är inte så sugen på att rida barbacka då eftersom det blir första ridturen... :angel:
(Får alltså bli dressyrsadeln)
 
jag har de två senaste dagarna nu ridit md ett fleecetäcke. Jag drar fram det ordentliggt så det ligger ganska långt fram upp på halsen en bit så blir det gått om plats för bogarna.
 
När jag rider barbacka brukar jag ha ett skrittäcke och fästa kardborrknäppningen framför mig och har alltså täcket över benen, det är väldigt bra om det är kallt!för då värmer det benen också.Det sitter bra ochså.
 
Jag brukar rida med hela täcken på sadeln eller barbacka. Funkar hur bra som helst. Vet många som gör det :) Bara det inte är för stort i bogarna så det inte glider o så :)
 
Jag har ridit ut ovanpå vintertäcket i grimma i alla gångarter på min buspålla!!! :cool:
Har man ett täcke som sitter bra så går det. De springer ju i hagen också så...
Det var jättekul, men det roligaste var när jag red förbi ridhuset och en av dressyrmänniskorna där stod utanför och tittade lite konstigt på mig och förskräckt undrade om jag skulle in i ridhuset! :rofl:
Jag svarade neej då och fortsatte rida, hon suckade lättad och drog igen dörren! :D

:banana:
 
Det gör iaf Helena Lundbäck... ;) Hon hade dubbla fleece (ull?) på Mynta. Såg hästliv i onsdags...
Det skulle väl gå bra med en vanlig filt annars.. Den kan du ju dra runt benen för värmens skulle sen... :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
3 843
Senast: Harbor
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 144
Utrustning och det beror inte på att han är dum eller att jag på annat vis är rädd för honom utan jag är rädd OM honom.. I juni/juli i år var...
Svar
11
· Visningar
2 849
Senast: Catrool
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 497
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp