kan man rida "vanligt" i en bomlös?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Anja586
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 760
A

Anja586

har funderat lite på att köpa en bomlös sadel och kollat på begangnade på olika sidor, men där står det typ, perfekt sadel för att rida ut på! blablabla. men kan man rida typ ett vanligt dressyr pass i en bomlös?

Sv: kan man rida "vanligt" i en bomlös?

Klart man kan rida ett vanligt dressyrpass i en bomlös, men det finns bara ca 2-3 bomlösa (läs: DYRA) som är avsedda för hoppning, och jag är tveksam till om de verkligen är bra att använda til hoppning. Men mer om det ämnet finns i de olika bomlöstrådarna på forumet.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 105
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 229
Senast: iNHALE
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka