Kan någon förklara för mig...

Inne i stan hälsade man givetvis inte på folk man inte kände, det hade ju tagit sin lilla tid. Däremot här i vår lilla förort kan folk ibland hälsa bara för att man går förbi varandra på gatan. Sjukt ovant. ”Hej fellow neighbour”, typ 😅

Så är det här där jag bor. Är du ute och går, oavsett om det är inne i samhället eller utanför så hälsar man på de man möter 😁
Det har jag inga problem med, det går på rutin.

Förr när jag flyttade till Sthlm så brukade massor med folk hälsa på mig, även taxichaufförer när de körde förbi. En helt okänd skakade hand med mig på Stureplan och såg jättebesviken ut när vi presenterade oss, jag måste varit väldigt lik någon för även en del kändisar hälsade på mig, som Robban Broberg och Adam Alsing. 😂

Jag vet fortfarande inte vem de trodde jag var. 🤔
Du får skapa en tråd med massa bilder så vi får spekulera 😁 😂

Full förståelse för dig! Men blir väldigt nyfiken på vem du är lik 😃 Du får fråga nästa person om det händer igen!
Haha, nu är jag en gammal tant. Då såg jag ut som tjejerna i Simple irresistible med Robert Palmer. Kan inte kopiera in länken från YT.

I går var jag på ett valborgsfirande där jag såg 2 bekanta genom ridningen. Ingen av dessa säger hej till mig och undviker ögonkontakt när vi möts. Gäller överallt och inte bara på valborg. En av dessa bor dessutom på mitt område och har bilen parkerad bredvid min, så vi möts ofta på parkeringen men hon säger aldrig hej.

Detta händer även med personer jag jobbat med eller som jag är bekant med på annat sätt. Jag blir så ledsen varje gång det händer. Jag har ju inte gjort de här personerna något och jag förstår inte varför det är så här. De verkar tycka att jag är annorlunda och säger därför inte hej.
Ja du folk är knepiga, jag har en granne som aldrig hälsar och hennes barn hälsar inte heller men dom ska komma hit och tigga godis på haloween och påsk 😂

Men överlag tror jag bara det handlar om att folk är osäkra och tycker det är pinsamt att hälsa.

Förr när jag flyttade till Sthlm så brukade massor med folk hälsa på mig, även taxichaufförer när de körde förbi. En helt okänd skakade hand med mig på Stureplan och såg jättebesviken ut när vi presenterade oss, jag måste varit väldigt lik någon för även en del kändisar hälsade på mig, som Robban Broberg och Adam Alsing. 😂

Jag vet fortfarande inte vem de trodde jag var. 🤔
Du får göra en sökning , vilken kändis är jag lik :)

I går var jag på ett valborgsfirande där jag såg 2 bekanta genom ridningen. Ingen av dessa säger hej till mig och undviker ögonkontakt när vi möts. Gäller överallt och inte bara på valborg. En av dessa bor dessutom på mitt område och har bilen parkerad bredvid min, så vi möts ofta på parkeringen men hon säger aldrig hej.

Detta händer även med personer jag jobbat med eller som jag är bekant med på annat sätt. Jag blir så ledsen varje gång det händer. Jag har ju inte gjort de här personerna något och jag förstår inte varför det är så här. De verkar tycka att jag är annorlunda och säger därför inte hej.
Jag tänker också att det kan vara alla möjliga skäl till att folk inte hejar.

Jag är extrovert och brukar hälsa på och prata med folk.
I ett stall jag stod i var det en kvinna som jag stötte på och pratade med ibland. Hon verkade rätt avig först och jag trodde hon ogillade mig. Men det visade sig att hon var ansiktsblind och hade svårt att placera mig. Senare lärde hon sig min röst etc och kände igen mig. Hon berättade att hon skämts så för detta och hela livet kallats korkad etc för att hon inte mindes folk. Därför vågade hon inte prata med folk och undvek alla.

En vän till mig och jag var ute på krogen. Hon deppade ihop för att hon tyckte ingen tog kontakt med henne och alla bara uppmärksammade mig. Hon tyckte att hon måste vara så konstig, ful och tråkig och jag motsatsen. Tills jag sa att det garanterat inte var därför och bad henne kolla i spegeln, rummet hade spegelväggar, och hon möttes av en så sur min i sitt eget ansikte. Hon var helt omedveten om vad hon utstrålade. Vem vågar/vill söka kontakt med någon som ser sur ut liksom? Med mer neutralt uttryck eller rent av lite öppet och leende betedde sig folk annorlunda mot henne.

Att le och nicka eller heja tycker inte jag är någon överträdelse som skadar andra liksom. Vill de inte hälsa så slipper de väl. Men ofta är det ju bara så att någon behöver bryta isen.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 185
Senast: Squie
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 028
Senast: Mint
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 200
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 874
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025