Bukefalos 28 år!

Kan ni tänka er stödrösta?

Ainon

Trådstartare
Ja som rubriken, kan ni tänka er stödrösta på ett parti som riskerar att åka under spärren?

Som det ser ut just nu är det väll främst Kd och C som är aktuella för sådant men tidigare har det varit tänkbart scenario även med andra partier och från röda blocket så tänker rent generellt och inte ur nuvarande opinionssiffror.

Jag är personligen Väldigt tudelad. Skulle det verkligen hänga mellan att mitt block vinner eller ej eller att något parti med en speciell hjärtefråga jag inte vill glöms bort riskerar att åka ut så vette fasiken.
Var MÅNGA runt mig som röstade på Kd sist bara för att hålla de kvar i riksdagen och just då tyckte jag det var förkastligt men var också lite influerad av valresultatet :o
 
Sv: Kan ni tänka er stödrösta?

Nej. Däremot kanske jag skulle låta bli att rösta på ett parti som riskerade att åka ut och istället välja det näst bästa partiet.
 
Sv: Kan ni tänka er stödrösta?

Svar ja.

Jag stödröstade på ett av de partier du nämner i förra valet. Det viktigaste för mig (i det valet där det fanns två tydliga block) var vilket av de två blocken som fick makten. Eftersom jag inte heller har något parti som jag sympatiserar helt med, utan tycker att olika saker är bäst hos olika partier, var inte det ett särskilt svårt val för mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp