Kan privatutredare ha en marknad?

Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Japp det är ok! :D

Jag har hederlig gammal telefonskräck vilket gör att viktiga telefonsamtal skjuts på framtiden. Och framtiden kommer förr än man anar! :wtf:

Du kan förresten gissa hur många tandläkarräkningar jag betalat för uteblivet besök för att ingen velat ringa och avbokat, utan tyckt att jag ska göra sånt själv. 895 kr styck .. 6000 kr ca var det senast jag kollade. :o Och flera besök tog de inte betalt för ens...

Det är lättare att betala räkningarna än att ringa ett mycket enkelt och mycket snabbt telefonsamtal som tar 3-4 minuter.

Tack Enya ! :)

Så om du hade kunnat MAILA till Inte_Ung och ge henne uppdraget så hade hon kunnat spara mycket pengar åt dig.
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Japp det är ok! :D

Jag har hederlig gammal telefonskräck vilket gör att viktiga telefonsamtal skjuts på framtiden. Och framtiden kommer förr än man anar! :wtf:

Du kan förresten gissa hur många tandläkarräkningar jag betalat för uteblivet besök för att ingen velat ringa och avbokat, utan tyckt att jag ska göra sånt själv. 895 kr styck .. 6000 kr ca var det senast jag kollade. :o Och flera besök tog de inte betalt för ens...

Det är lättare att betala räkningarna än att ringa ett mycket enkelt och mycket snabbt telefonsamtal som tar 3-4 minuter.

Va? Gäller det även din mamma? Varför i herrans namn skulle hon inte vilja hjälpa sin dotter?
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Pratar man ens med någon nu för tiden när man ska avboka en tid? Jag tycker alltid att man ringer och sen får några alternativ och så klickar man sig vidare. Det enda man behöver göra är att klicka in sitt personnummer och så avbokas tiden.

Jag är ledsen, Ramona, men alla bor inte i en av Sveriges största städer, även om det ibland kan verka så med tanke på folkmängden där. ;) Nyköping tex är 4 gånger så stort som Höör :p

Jag måste ringa min privattandläkare och avboka tider där, det har inte hänt så ofta och då det behövts har jag antingen gått ändå och tagit konsekvenserna (vilket inte varit så trevliga alla gånger) om det till exempel krockat med något annat.

Folktandvården jag gick hos då var man tvungen att prata med någon också, både för tidbokning vid ny tid och avbokning. På min vårdcentral är det så också, Mina vårdkontakter har precis kommit igång så nu kan man NOG avboka via den, men tidbokning innebär telefonsamtal. Vilket är förklaringen till att jag inte ringt för en tid för att kolla upp hormoner vilket kan vara orsaken till viktuppgång och skendräktigheten och pmsnedstämdheten som inte förut har varit så stark som nu.

Man kan avboka tid genom Mina Vårdkontakter till neurologen, men jag behöver boka tid till min läkare pga mina epilepsianfall. Då måste jag ringa.

Jag ser sämre och har problem med och ont i ögonen, jag ringde (!) min ögonläkare, fick en tid men de ringde och avbokade, deras datorsystem hade havererat så de kunde inte ge mig ny tid då utan skulle återkomma, vilket de inte gjort.

Bostadsbolagen är viktigt att prata med. Hyresvärdens son ska ta över huset och själv bo här vilket innebär att de så klart vill säga upp mig. Hyresvärden drar ut på det, det är bostadsbrist i Sverige. Blir jag uppsagd nu har jag 3 månader på mig att flytta. Utan att ha fått lägenhet.
Det ger mig ångest, jag kan inte ringa, hade jag kunnat hade jag ringt en gång i veckan och tjatat.

Alla viktiga samtal som KRÄVER kontakt med personal och jag skjuter det på framtiden. Samtalet till neurologen skulle jag gjort i februari...

Jag är definitivt INTE ensam om att ha sådana här problem, det finns rätt många som gör precis likadant! Men många talar inte om det eftersom bemötandet från andra tyvärr är "det får du göra själv du är ju VUXEN!"

Detta var på något vis delvis kl typ, kanske man kan säga. :)
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Va? Gäller det även din mamma? Varför i herrans namn skulle hon inte vilja hjälpa sin dotter?

Ja det kan man fråga sig. Hon tycker själv att det är lite jobbigt att ringa, men gör det i alla fall. Hon är ju vuxen säger hon.:crazy:
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Tack Enya ! :)

Så om du hade kunnat MAILA till Inte_Ung och ge henne uppdraget så hade hon kunnat spara mycket pengar åt dig.

Eller hur! :D SMS, chatt, mail, pm och funkar inte det så får jag minsann betala mina dyra räkningar för att jag inte kan ringa och avboka :p
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Ja det kan man fråga sig. Hon tycker själv att det är lite jobbigt att ringa, men gör det i alla fall. Hon är ju vuxen säger hon.:crazy:

Du är också vuxen. Likväl kan man ha telefonskräck (har jag lärt mig här på buke ; Inget jag tycket är konstigt). Ett sådant enkelt löst problem kan du ordna. Ha en överenskommelse med en vän, bukefalist eller någon annan du känner om att du drar iväg ett sms eller mejl till den personen med telefonnummer och tiden som ska avbokas. Jag tex skulle jag kunna göra en sådan sak medan jag satt och knappade på datorn på jobbet. Jag kan ringa vem som helst om vad som helst, precis som många andra kan. Det verkar förfärligt trist att förlora så mycket pengar på en så onödigt sak som ett uteblivet samtal.
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Tack Enya ! :)

Så om du hade kunnat MAILA till Inte_Ung och ge henne uppdraget så hade hon kunnat spara mycket pengar åt dig.

Så enkla uppdrag kan läggas ut på släkt, vänner, vänliga bukefalister tycker jag :)
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Min tandis kan man maila! Både om ny tid, avbokning och allt sånt. Sjukt smidigt :D
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Fast en fobi är som vilken annan fobi som helst - det går att göra de bättre med lite hjälp. Som du märkt så fungerar livet inte speciellt bra ifall man har telefonfobi. Hade det inte varit bra ifall du kunde ringa till någon?

Maila någon terapeut som håller på med fobier och se till att du får hjälp istället för att handikappa dig ännu mer.
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Fast en fobi är som vilken annan fobi som helst - det går att göra de bättre med lite hjälp. Som du märkt så fungerar livet inte speciellt bra ifall man har telefonfobi. Hade det inte varit bra ifall du kunde ringa till någon?

Maila någon terapeut som håller på med fobier och se till att du får hjälp istället för att handikappa dig ännu mer.



Håller fullständigt med.
Att lägga tid och energi på brandsläckning istället för att verkligen lösa problemet är helt galet. Hade det varit på jobbet skulle anställningen vara i gungning.

Enya, ta tag i din telefonskräck :)
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Jag har varken tid eller lust med sånt just nu. Jag har tillräckligt mycket i mitt liv som det är just nu och behöver inte mer som skapar stress. Jag betalar hellre för att få sådant gjort. Det enda sättet att komma över en fobi är att utsätta sig för det man har fobi för, och för det behöver jag inte terapi- det är bara att göra det. Men jag vill inte göra det för det är jobbigt.

Jag har inga problem med att svara, så det är ju "bara" åt ett håll.

Jag ringer i övrigt bara i stort sett till mamma och min chef.
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Men jag vill inte göra det för det är jobbigt.
Och därför behöver man hjälp med att få det till någonting som inte är jobbigt.

Face your fears istället för att mata dem. Varje gång du betalar någon annan för att de ska ringa obehagliga samtal för dig växer din egna fobi.

Skulle jag betala någon för att ringa alla mina samtal skulle jag behöva jobba dubbelt så mycket som jag gör. Det är ju ohållbart i längden ifall man inte är multimiljonär.
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Jag har inte många samtal att ringa så min ekonomi skulle inte vara i fara. ;)

Å andra sidan är det inte terapi för mig som bör diskuteras här. Skriv en fobitråd så kan jag svara. Mitt liv, mitt beslut,min ekonomi. Invändningar? :)
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Och därför behöver man hjälp med att få det till någonting som inte är jobbigt.

Face your fears istället för att mata dem. Varje gång du betalar någon annan för att de ska ringa obehagliga samtal för dig växer din egna fobi.

Skulle jag betala någon för att ringa alla mina samtal skulle jag behöva jobba dubbelt så mycket som jag gör. Det är ju ohållbart i längden ifall man inte är multimiljonär.

KBT som mål så småningom, absolut. Men här och nu tycker jag det skulle vara vettigt att be om hjälp med samtalen.
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Jag funderar på att starta en ny verksamhet i mitt företag.
Som Privatutredare och Privat Ombud.

Jag är bra på att hitta information och ha kontakt med myndigheter så jag tror att jag kan göra nytta.
Många tycker att det är jobbigt att ringa till myndigheter och företag.

Vilka skulle behöva något sådant?
Hur når jag dem?

Främst så kan jag hjälpa till när det gäller hyresförhållanden och annan ekonomi.

som tråden utvecklas verkar det finnas en marknad att hjälpa till med fobier. Åka buss åt de med buss-fobi, gå på torg åt folk med torgskräck... :)
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

I_u jag skulle definitivt anlita dig om jag behövde :)
Tyvärr kan nog inte skuldsituationen förbättras med samtal, men det finns ju annat.
Vissa samtal är bättre om de sköts utan känslor inblandade.
Jäkligt jobbigt att gråta när man pratar i telefon.
 
Sv: Kan privatutredare ha en marknad?

Vad är alla dessa telefonsamtal man måste ringa för några?
Den senaste veckan har jag behövt ringa till vårdcentralen, medryttarhästens ägare, gymmet, mina svärföräldrar, ett hotell, mina egna föräldrar, försäkringsbolaget, och några till.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 935
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 894
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 024
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp