Kan salen få rundt ponni til å kjennes mindre rund?

MimmiNO

Trådstartare
Har provridd en hest som er rund over ryggen. Jeg red i en dressursal, som ikke passet meg og jeg får stort sett alltid vondt i hoftene i dressursal.
Men runde hester gjør også vondt for hoftene mine. Jeg har smale hofter og korte lår.
Så spørsmålet er, kan hesten kjennes mindre rund/bred ut med en annen sal?
Han er ikke så stor, men litt tønne formet.
Jeg liker han veldig godt, men er redd jeg skal få veldig vondt når jeg rir han hver dag.
 
Ja olika sadlar gör stor skillnad. Inte så mycket om det är dressyr eller hopp utan det är framförallt sadelns midja som kan vara olika bred. Sen går det såklart inte att få sadelns midja att vara hur smal som helst om hästen är rejält bred och kräver vid sadel.
 
Ja olika sadlar gör stor skillnad. Inte så mycket om det är dressyr eller hopp utan det är framförallt sadelns midja som kan vara olika bred. Sen går det såklart inte att få sadelns midja att vara hur smal som helst om hästen är rejält bred och kräver vid sadel.
Takk.
Jeg håper at det skal kjennes bedre ut med en hopp sadel. Og så har jeg tenkt å kjøpe monoflat i dressur, og håper jeg kan få et sete til den som kan gjøre at det føles smalere for meg, om jeg trenger det (skal kjøpe wow sal). Skal prøve hesten en gang til, kanskje 2. Regner med at jeg kan få bedre følelse med litt flere prøvinger.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: MimmiNO
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Freazer
·
Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 022
Senast: MimmiNO
·
Ridning Usj, det kjennes virkelig ikke bra ut ridemessig om dagen. Bremsen er på, enda stall eier sier hun har ekstremt mye energi ved utslipp...
2
Svar
39
· Visningar
1 816
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp