Kan Word vara för gammalt?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Grazila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 819
G

Grazila

Jag håller på att få en knäpp här! :mad: Gång efter annan krånglar Word genom att vägra öppna doc, vara omöjligt att skriva i, typsnitt försvinner, sparar inte formatering utan det är oläsbara tecken, försvunnen text och alla möjliga konstigheter när jag öppnar mina filer efter 2 timmars sömn då jag pluggat under natten. Nu undrar jag, officepaketet jag lagt in efter omformatering i våras är lastgammalt, jag tror det är word 97 el.dyl. Borde problemen försvinna om jag installerar nya grejer? Eller är det värre problem på g och dax att byta dator? SUCK!!!

Sv: Kan Word vara för gammalt?

Snälla, någon mer kunnig än jag? (borde inte vara svårt att hitta då jag är stenkorkad på sånt här datarelaterat...):crazy Nu har alltså Times New Roman bara försvunnit från listan. Det är ett tomt mellanrum där alternativet ska finnas, och inlämningsuppgifterna jag skriver på ska vara i Times... vågar knappt stänga av datorn nu när det är dax att sova, vem vet vad för gallimatias som står i docet imorgon:cry:

Antingen installerar du om eller så installerar du Openoffice (sök om det här på forumet) och ser till så att det sparar i .doc

Tack för tipset. Jag provade lägga in ett nyare Word och problemet följde med. Samma sak med Openoffice sparat i .doc :confused: Det som hänt verkar vara att en formatmall ändrats och jag lyckas inte ändra tillbaka. Times New Roman i normalstil existerar inte, utan verkar nu vara Arial alternativt blir det dold text. Men däremot fungerar kursiv och fet Times. Jag är verkligen förvirrad och snart riktigt desperat då snart nästa uppgift ska in. Några idéer snälla?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka