Bukefalos 28 år!

Kandar - Hjälp!

malinsky

Trådstartare
Nu är det läge att börja vänja in pålle på kandar, det är lååångt till tävling på dylik utrustning men jag ska köpa ett nu iaf. Jag tar gärna emot tips på märken, men inte mer än ca 1500.. där går gränsen

En fundering: Nu har han rätt mkt vitt på sig, så funkar det med vit fodring?

Jag har funderat på antingen ett sådant
http://www.hansbosport.se/HANSBOB2B/ItemImages/736355/736355.jpg

eller ett sådant

http://www.hastshopen.se/products/images/HS736113_ptn.jpg

Eller helsvart? Tror att rundsytt kan vara fint då han är så slimmad..
http://www.carinashastshop.se/736375.jpg


Bild på oss in action..

thobiasmatfors1.jpg


galoppsi.jpg


Har ni bilder på hästar med bläs och era kandar/träns så stoppa in dem, jag behöver hjälp!!
 
Sv: Kandar - Hjälp!

tack för svar.. tycker också den var finast. Men tror du det är finast med helsvart eller med vitt foder på honom?

Har du förslag på märken och modell som inte heter Döbert eller ngt likande ;)
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Jag tycker det är snyggast med helsvart på mörka/svarta hästar som har bläs. Det ser lite blixtlåsaktigt ut med för mycket vitt som går hit och dit över huvudet. Din häst har ju ett jättevackert huvud som jag tycker du skall framhäva - alltså helsvart kandar. :)
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Jag tycker absolut nr 3, helsvart. :) Iom bläsen kan det bli lite för mkt, tycker vittfoder passar bäst på hästar med något litet tecken på huvudet, eller inget alls.
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Gillar inte trean, tycker rundsytt är fult >.< Inte min stil med andra ord. Tvåan tycker jag är snyggast men det bästa vore utan vit kant. Din häst har ju bläs och då kan det bli lite mycket vitt, tkr jag :P
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Jag har det 3:e av bilderna, tycker det är finfint, dock kommer jag byta pannband på det sen, me like blingbling!
Första tyckte jag var skitfult. :P Det andra helt ok..

Betalade väl runt 7-800 för mitt, tycker det är helt okej för det priset..
Dock är det ju inte riktigt rundsytt, utan mer sytt runt.. Eller hur man ska utrycka sig..

Men jag röstar på 3an!
 
Sv: Kandar - Hjälp!

3:an helt klart:laugh: Jag tycker du ska ha helsvart nosgrimma, det blir för plåttrigt annars med vitfodrad när han har bläs. Men skitsnyggt med helsvart:love:
 
Sv: Kandar - Hjälp!

kl

hubertus har också fina kandar, kostar dock lite mer än 1500 (men inte mkt). finns platt helsvart (med smala remmar) och rundsytt med vit pp. väldigt fin kvalite!
 
Sv: Kandar - Hjälp!

För det första måste jag säga att ni är jättefina på bilderna! Vilket program rider du?

Och sen ser du ju klart o tydligt på bilden med Jan Brink att det inte blir fult eller plottrigt med svart vitt på en häst med bläs. Din som är så mörk dessutom passar antagligen lika bra i det som i helsvart så det är en smaksak för dig själv.

Däremot är det första för breda remmar för att falla mig i smaken. Det med JB på bild är det snyggaste enligt mitt tycke, det rundsydda ser lite plottrigt ut på den bilden men kan ju vara snyggt. Jag gillar ju det rundsydda med svartvit nosgrimma som Hedwig just köpt:
attachment.php


Det är ju dyrt som attan nytt men om Hedwig kunde fynda så kan du...för du har ju inte bråttom, sa du.:idea:
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Jag har just den från hdr i brunt och den rundsydda classic, båda är trevliga men tycker nästan den rundsydda på din häst. Kvaliteen är bättre på den rundskydda.
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Vad är det för kandar på bilden, ser jättefint ut!!

Bilden på JB är ju som sagt väldigt fin och det ser inte plåttrigt ut, kanske beror det på hur bred den vita fodringen är!?

På ena bilden rider vi LB:3 - den andra LB:2. Har testat på LA:3&4 också men vi blir för spända för att få ngt bra flyt i programmen.. Men det blir fler sådana i sommar :D

Tack för svar :)
 
Sv: Kandar - Hjälp!

svarar alla:

tack alla för era synpunkter. :bow:

Några fler tips och idéer.. som sagt bilder på era hästar med bläs osv i olika sortes kandar eller träns för den delen..
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Vad är det för kandar på bilden, ser jättefint ut!!

Ha ha, jag tog förgivet att du inte lyckats undgå Hedwigs alla inlägg om sitt nya fina kandar...:angel::devil:

Det är ett Stubben Electra o kostar visst över 3000 nytt men Hedwig köpte det för mycket mindre trots oanvänt...:banana:
 
Sv: Kandar - Hjälp!

KL

Det första blir för grovt på din häst.

Det andra med JB finns bara i ponny.

Det tredje tog jag hem och var väldigt missnöjd med hur det var tillverkat. speciellt tyglarna. Däremot tycker jag det är supersnyggt och vet andra som köpt och är supernöjda. Hade gärna velat ha.

Jag har ett rundsytt jag köpt BILLIGT. Kan inte rekomendera kvaliten på den. Räknar inte med att det kommer hålla många år, men det är en bra början. Jag har ett brunt med platta remmar med, som jag älskar. Skall bara fixa snyggare nosgrimma till den.

:)
 
Sv: Kandar - Hjälp!

Nr 3 :love:
Heltklart snyggast! Fin häst du har med :d
Jag skulle ha kolla om det är någon som säljer begangnat innan jag köper nytt, men om jag inte skulle hitta något så skulle jag kolla kvalitén i det nya kandaret genom att böja ihop lädret och om det "spricker" :mad: så är det inget att ha... Hoppas att du hittar ett bra kandar! Ni kommer att se super snygga ut :love:
 

Liknande trådar

Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 599
Senast: Hedwig02
·
Utrustning Ska köpa ett till 100 grams täcke och väljer nu mellan shires stormbreaker och Event övergångstäcke! och jag har vara...
Svar
10
· Visningar
1 507
Dressyr Någon som kan tipsa om ett snyggt rödbrunt träns? Får inte vara vanligt chokladbrunt, måste vara rödbrunt. Söker efter ett kandar...
Svar
8
· Visningar
1 866
L
Dressyr Har bestämt mig för att beställa ett döbertträns. Svart. Men, tänkte först ta svart nosgrimma. Sen blev jag sugen på svart m vit...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 958
Senast: happy_drink17
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp