Kanelbullens dag

Jag har lagt fram förslaget att make och dotter (snart 2 år) ska baka kanelbullar imorgon då de är hemma på eftermiddagen. Nu visar det sig att även jag är det med misstänkt covid så jag lär få supporta från sidan, det är svårt nog att typ hälla upp ett glas kranvatten med det lilla yrvädret kring fötterna 😄

För min del går det annars lika bra med köpebulle. Gärna lite underbakade.
Här är också underbakade mest populära.
 
Lär inte bli några kanelbullar på jobbet i år, skolans ekonomi har minst sagt försämrats senaste året. Just avsaknaden av kanelbullar stör iofs oss mindre än att kanelbullens dag både är inskrivet i kalendariet och nämndes på personalinfot i går men internationella lärardagen som infaller i morgon har inte nämnts alls.
 
Igår hade de nybakta kanelbullar i en butik som jag gick förbi, och jag svor för mig själv. Hur kan något som luktar SÅ gott smaka så totalt oätbart? Om det är något jag försökt så är det att tycka om kanelbullar. Men nej. Antingen smakar de deg, eller så är de torra och tråkiga. Vaniljbullar däremot, det är gott! Och diverse annat fikabröd. Varför kan jag inte tycka om kanelbullar? Det är ju jättekonstigt, framförallt när de luktar så gott.
Gäller det hembakta också? Jag kan inte med köpebullar, de smakar sällan gott.

Tycker man bullar är torra kan man ju göra som amerikanerna och hälla glasyr på.
 
Jag gjorde en sats samtidigt som förra veckans brödbak. Det var en slump med timingen men vi har en halv påse kvar än som nog går åt idag 😁
 

Bifogade filer

  • 20230928_121518.jpg
    20230928_121518.jpg
    253,5 KB · Visningar: 29
Gäller det hembakta också? Jag kan inte med köpebullar, de smakar sällan gott.

Tycker man bullar är torra kan man ju göra som amerikanerna och hälla glasyr på.
Japp :( Kommer så väl ihåg en gång när jag och partnern skulle hem till några vänner på spelkväll. De hade precis bakat kanelbullar och gjort det jättefint tills vi kom, och så sitter jag där och klarar verkligen inte av att äta någon bulle. Kände mig så dum då.
 
Jag har precis satt en deg! :) älskar hembakta kanelbullar, men har ganska snäv smak när det gäller köpta (får inte vara pressbyråns snurror med för mycket grejs i och inte bageriets med för mycket kladdigt socker ovanpå. Utan måste vara precis lagom :) )
 
Gäller det hembakta också? Jag kan inte med köpebullar, de smakar sällan gott.

Tycker man bullar är torra kan man ju göra som amerikanerna och hälla glasyr på.
Håller med om köpekanelbullar. Sjukt tråkiga och torra.

Jag bakar med extra smör och fryser in dem så fort de svalnat. Micrar när jag ska ha dem. Då blir de som nybakta och saftiga 😋
 
Köpte en påse Pågens kanelbullar, de nya i liknande påse som gifflarna. Inte min kopp te, tror det var lite kardemumma i och det tycker inte jag om. Älskade Pressbyråns durekt ur ugnen, men det sägs att de inte är likadana längre?
 
Jag kanske kan få support imorgon att göra dessa?

Har inte ätit dem förr men skulle rent tekniskt kunna för de krockar inte med födoämneskänsligheter. Vore kul! Jag har dock ingen tradition att fira denna högtid (än :d ).
Nä, har varken alla ingredienser eller ork att baka. Men jag funderar skarpt på att fira annandag kanelbulle på fredag när jag kanske kunnat få leverans av smör och bakplåtspapper. (Eller hur blir det nu? Om kanelbullens afton var igår och kanelbullens dag idag, så blir annandag kanelbulle imorgon. Men det blir jättekonstigt i min hjärna, annandagen ska väl ändå vara två dagar efter the occasion?) (Får även livskris pga ingen kanelbulle-emoji :arghh:)
 
Nä, har varken alla ingredienser eller ork att baka. Men jag funderar skarpt på att fira annandag kanelbulle på fredag när jag kanske kunnat få leverans av smör och bakplåtspapper. (Eller hur blir det nu? Om kanelbullens afton var igår och kanelbullens dag idag, så blir annandag kanelbulle imorgon. Men det blir jättekonstigt i min hjärna, annandagen ska väl ändå vara två dagar efter the occasion?) (Får även livskris pga ingen kanelbulle-emoji :arghh:)
Tredjedag bulle, såklart.
Sen kan en ju hålla på med trettonhelgen och vidare till tjugondag bulle osv.
 

Liknande trådar

Tjatter Vart i Örebro finns de godaste kanelbullarna? Tipsa om vilket kafe man borde gå till och äta en kanelbulle.
Svar
1
· Visningar
316
Senast: lizzie
·
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 486
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 577
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp