Kanelbullens dag

Har varit hemma med migrän i dag och inte skaffat mig en kanelbulle, men är ju sugen nu pga denna tråden... Har en oöppnad mjölk med bäst före 25/9, går den att använda? Kan man baka kanelbullar utan mjölk annars? Orkar inte åka i väg, är inte pigg nog för strapatser, eller ens för att baka. Kanske bättre att köpa en kanelbulle i morgon... ;)
 
Har varit hemma med migrän i dag och inte skaffat mig en kanelbulle, men är ju sugen nu pga denna tråden... Har en oöppnad mjölk med bäst före 25/9, går den att använda? Kan man baka kanelbullar utan mjölk annars? Orkar inte åka i väg, är inte pigg nog för strapatser, eller ens för att baka. Kanske bättre att köpa en kanelbulle i morgon... ;)
Jag hade inte oroat mig alls för mjölken, går säkert utmärkt!
 
Köpte en kanelbulle på coop, torr och seg :down: de verkar ha stoppat in bullarna i en påse dagen innan.
 
Fick en på jobbet och köpte en på Kvantum. Inte lika goda som hemgjorda, särskilt den från Kvantum var torr.
 
Jag hade inte tänkt äta någon bulle bara för att det är kanelbullens dag idag, jag äter sällan just kanelbullar. Meeeen, så kommer maken hem med kanelbullar :eek:
Han hade hoppat in på ett bageri i staden och handlat, men den glutenfria som fanns var en vaniljkanelbulle - inte mig emot! Sen hade dom vanliga jättestora som han köpte till sig och junioren - gulle :heart
Så nu har jag visst ätit en ändå då :p
 
Kanelbullarna hoppar jag garna over ... men det blev en "bear claw" med en supergod mandelmassa. Jag hade precis gatt runt i affaren och bestamt att jag maste nog halla igen lite pa godsaker igen ... och dar var ett bord med bear claws. Mina favoriter istallet for donuts och mycket godare an kanelbullar. Jag har nu satt i mig tva stycken och det lar bli en till ... de blir sakert daliga om jag sparar tills i morgon. :p
 
Jag hoppade över kanelbulle idag - fiket här är bra på mycket men just kanelbullarna brukar jag uppleva som lite torra. Så jag valde en bulle med blåbär/vanilj istället :d .
 
FB_IMG_1696452219356.jpg
 
Tryckte i mig alla tre bullarna, inget att spara på. Så nu mår jag lite illa. De var trots allt ganska goda. Men det räcker till nästa år nu.
 

Liknande trådar

Tjatter Vart i Örebro finns de godaste kanelbullarna? Tipsa om vilket kafe man borde gå till och äta en kanelbulle.
Svar
1
· Visningar
316
Senast: lizzie
·
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 486
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 577
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp