Kaninhoppning!

Ferrari

Trådstartare
JAg har en liten hermelinhona som jag ska tävla med... Jag har redan tävlat med henne en gång och hon hoppar jättefint med hon fick asdålig tid.... Hon hatar att springa fort och stannar mellan varje hinder.. VAD SKA JAG GÖRA?
JAg vill gärna tävla med henne i fler tävlingar men nu när hon aldrig hoppar i tempo så vet jag inte... hon har hoppat 49 cm högt! :crazy:
 
eftersom din hona inte har så mycket tävlingserfarenhet, och säkert inte du heller, så bör du låta henne ta lite tid på sig. annars kan det hända att hon känner sig stressad, och kasnke slutar tycka det är kul att hoppa... eftersom när hon komemr på hur kul det är och kommer på vad hon ska göra så blir det bättre...

fortsätt träna, och låt henne ta sin lilla tid. det blir bättre!=)
 
Du ska ta det lugnt, hon är inte erfareno antaglien inte du heller. Så var min kanin också förr, men nu har hon tävlat mycke (hon är snart tre år gammal) och springer i lagom fart, visst hon kunde springa fortare, men det är väl ändå bättre att vara felfri?
Hon springer säkert på mer sen...
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: Fiorano
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp