Bukefalos 28 år!

Kaninungar

S

sokki

Hej!
Min kanin fick för ungefär två veckor sen en kanin unge som tyver dog efter tre dagar:( Men nu har hon börjat boa och är lite sur av sig man får inte lyft henne och hon drar sig tillbaka lite gran!Så jag undrar om hon kan ha kaninungar i magen igen men hon bor men en kanin hane som kastrerades för tre år sen. Men jag undrar om han e fel kastrerad elr nått för vi har aldrig parat henne medvetet!

MVH/ fundersam ägare! PS glad för svar!
 
Sv: Kaninungar

Om hon bott ihop med hanen hela tiden och aldrig träffat någon annan hane, och nyligen fick ungar, så kan inte hanen vara korrekt kastrerad.
Om så är fallet kan det vara så att hon är dräktig igen, men borde då inte ha ungar förrän om ca 2 veckor.
Eller så är det helt enkelt så att hon är skendräktig och därför börjat rycka päls igen.
 
Sv: Kaninungar

Men vi köpte henne i januari och innan bodde hon ihop med en okastrerad hane som dåvarande ägaren inte trodde var könsmogen men du har hon börjat rycka päls igen. Och hoppar iväg när man vill gosa elr bits!
 
Sv: Kaninungar

Okej det var det ja också trodde men var inte säker.:)
 
Sv: Kaninungar

Om hon fick ungen i mitten av mars är hon parad i mitten av februari. Har hon inte träffat nån annan sen i januari är det din hane som är pappan. En kanin är dräktig i 30-31 dagar.

Jag skulle särat på honan och hanen när det är någon vecka kvar på dräktigheten. Dels för deras skull men framförallt så att hon inte blir parad ytterligare en gång, de börjar brunsta direkt efter förlossningen. Om du får ungar nu är din hane fortfarande fertil.

Det kan som sagt vara ren skendräktighet också men om hon fått en unge i mitten av mars låter det misstänkt.
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 115
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 584
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 888
Senast: Gumman123
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
1 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp