N
Naggur
Jag och sambon har precis börjat på kurs för irene westerholm. Första lektionen var igår, 5 timmars teori. I stort sett allt hon sa lät så självklart när man väl hörde det från någon. vi har haft jätteproblem med våran hund att hon drar i kopplet å skäller å skriker på andra hundar osv. Har fått goda tips och råd från folk här inne och av andra att man ska testa halti, antidragsele, strypkedja, kedjekoppel så man kan rappa över ryggen... Sen så om hon inte lyssnar på en så ska man bita hunden i örat, läppen, vända henne på rygg och hålla hene över strupen osv. alla dessa tips medför ju smärta eller obehag. hundinstruktören hade haft samma problem med sin hund och fått i stort sett samma råd. tillslut va hon lika desperat som jag känt mig och hamnade hos en hundkiropraktor, där visade det sig att hennes hund hade förskutningar i ryggen och att höften inte satt som den skulle. han hade alltså skitont, och hon gav honom bara mer smärta med hjälp av alla halsband och koppel. Nu tror inte vi at min hund har ont. utan hon är väldigt stressad ute. och gör man det ont eller obehagligt lugnar ju inte hunden ner sig direkt.. Men de är ju inte konstigt att folt tror och tycker att dessa metoder är bra. militären och så använder dessa metoder och de funkar ju bra på dom. men det handlar nog mycket om raserna åxå... Usch va dåligt samvete jag har för att ha varit så elak! Nu kör vi bara på positiv träning med belöning. på söndag ska vovven med på kursen och då ska vi prata om stress. hoppas man kan bryta detta fort. Men vi är jättemotiverade och vet att de här kommer gå jättebra!
Idag när jag va ute mitt på dagen (tredje gången med belöningsmetoden) skötte hon sig exemplariskt! hon drog bara två ggr på hemvägen och satt ner åch gnällde bara när en dobberman som studsade å höll på passerade *stolt*

Idag när jag va ute mitt på dagen (tredje gången med belöningsmetoden) skötte hon sig exemplariskt! hon drog bara två ggr på hemvägen och satt ner åch gnällde bara när en dobberman som studsade å höll på passerade *stolt*