Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med att flytta är inget jag är så road av. Sedan 1994 har jag flyttat 7 gånger. Den här gången ska väl bli den sista.

Det är lite drygt en vecka kvar innan jag ska ta över huset. Jag åker till Lindesberg på måndagen. På söndag nästa helg ska allt vara packat för att vara klart att lasta när jag kommer tillbaka med lastbilen fredag kväll veckan därpå.

Men hu, detta kaos som alltid blir när man flyttar! Och jag har trots allt bara lite bohag att flytta då jag bor pluttlitet. Hur det är för folk som har mycket grejer att flytta vet jag inte men jag har något sjå i alla fall att dels packa kartongerna vettigt och med saker som har ett visst samband så att det är lätt att packa upp. Kanske är det en viss svårighet att bo smått då en kartong lätt bara blir halvfull innan man funderar på vad man ska fylla upp med? Men kaos blir det ju ändå hos alla. Förra gången jag flyttade så fick jag tag i mitt datorbord hos en familj som höll på att flytta. Hela deras hem var ett fullständigt kaos med prylar på golven överallt.

Sedan är det ju det här med att tänka på vilka saker man kan tänkas behöva använda ända tills man faktiskt flyttar och som man inte kan packa ner än. Det är ju en del trots allt.

Jag ser verkligen fram emot att få det här överstökat.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 139
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 604
Senast: kma
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 152
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp