Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Och fin dagens text!
1000032276.jpg
 
Bara för att det är kul att se skillnaden!
1000034588.jpg


Livet rullar på, jag mår fruktansvärt bra just nu, väldigt lite tankar på alkohol. (det går i perioder)

Har undvikit att umgås med mina föräldrar den senaste tiden eftersom mamma har varit så jobbig, väldigt skönt att ta lite avstånd.
Umgås med folk jag tycker om, tränar och isbadar varje vecka.
Ett inrutat men väldigt fint liv!
 
Bara för att det är kul att se skillnaden!
Visa bifogad fil 138692

Livet rullar på, jag mår fruktansvärt bra just nu, väldigt lite tankar på alkohol. (det går i perioder)

Har undvikit att umgås med mina föräldrar den senaste tiden eftersom mamma har varit så jobbig, väldigt skönt att ta lite avstånd.
Umgås med folk jag tycker om, tränar och isbadar varje vecka.
Ett inrutat men väldigt fint liv!
Snacka om att det är två helt olika personer på bilderna!
Du är helt otrolig :heart :heart :heart
 
Snacka om att det är två helt olika personer på bilderna!
Du är helt otrolig :heart :heart :heart

Du ser så levande ut nu. Inte knappt överlevande som det var förut. Du har verkligen gjort en fantastisk resa :heart

Tack ❤️ jag väljer ju de värsta före-bilderna tho 😁
Men ja, det är fint och fridfull här på andra sidan, kan verkligen önska att jag tog tag i det tidigare!
 
Ikväll var jag på möte!
Har försökt samla ihop några av de som gick samma grupp som mig, fick ihop två iallafall 😁 Fyra nya ansikten så min puls var uppe i 100 när jag skulle prata 😂 jag vänjer mig aldrig.

Men bra känsla, fint möte, fint att få höra andras delningar. Jag fick sagt att det är bra att fortsätta gå på möten även fast man är utskriven, så man underhåller sin nykterhet, det är nyttigt att bli påmind om vilken berg och dalbana det varit.
 
Pepp, av någon anledning tänkte jag på de här bilderna när jag vaknade. Jag gissar att du ser själv hur olika du ser ut på dem? Nu blir man ju alltid lite suddig i konturen både invändigt och utvändigt när man dricker alkohol, jag menar, även om man inte är alkoholist eller riskkonsument.

Men du saknar ju nästan ansiktsdrag på den ena bilden, och ser ut som ett hälsan själv på den andra. Det skulle man se även om man beskar bilderna så att bara ansiktet syns, inte omgivningen. Dessa bilder berättar så mycket om alkoholmissbruk. Om vad för mycket alkohol gör en människa till. Den närvarande Pepp, och den frånvarande, på varsin bild.

Efter dina bilder ser jag numera tecknen på begynnande alkoholism i andra människors ansikten (inte bara i deras beteende och vad de säger).

Jag tycker att det är fantastiskt generöst av dig att dela dem. Vi andra kan lära oss mycket av dig, oavsett vilken relation vi har till alkohol. Så, tack för att du delar, Pepp.
 
Senast ändrad:
Pepp, av någon anledning tänkte jag på de här bilderna när jag vaknade. Jag gissar att du ser själv hur olika du ser ut på dem? Nu blir man ju alltid lite suddig i konturen både invändigt och utvändigt när man dricker alkohol, jag menar, även om man inte är alkoholist eller riskkonsument.

Men du saknar ju nästan ansiktsdrag på den ena bilden, och ser ut som ett hälsan själv på den andra. Det skulle man se även om man beskar bilderna så att bara ansiktet syns, inte omgivningen. Dessa bilder berättar så mycket om alkoholmissbruk. Om vad för mycket alkohol gör en människa till. Den närvarande Pepp, och den frånvarande, på varsin bild.

Efter dina bilder ser jag numera tecknen på begynnande alkoholism i andra människors ansikten (inte bara i deras beteende och vad de säger).

Jag tycker att det är fantastiskt generöst av dig att dela dem. Vi andra kan lära oss mycket av dig, oavsett vilken relation vi har till alkohol. Så, tack för att du delar, Pepp.

Väldigt intressant iakttagelse! Jag tänkte inte riktigt på det när jag la upp bilderna, men ser det tydligare nu när jag kollat närmare 😊

Tack!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp