Karens på Vetranqil

Fd Diabetikern

Trådstartare
Någon som vet vad det är för karens när man använt Vetranqil?

Vanligtvis brukar det ju stå om man får något sånt utskrivet men hittar ingenting om det?

Någon som vet karenstiden?

Mvh Diabetikern

Sv: Karens på Vetranqil

Nu ska jag inte säga helt hundra, jag har för mig att veterinären sa 14 dagar till mig, vi diskuterade inte det så ingående då hästen i vilket fall inte kommer tävla på flera månader pga av en skada.

Vetranquil finns inte med där och jag vet inte vad den aktiva substansen är eftersom hela min burk står på tyska.

Vetranquil finns inte med där och jag vet inte vad den aktiva substansen är eftersom hela min burk står på tyska.

Så då får jag helt sonika leta upp en tysk? :D

Får väl ta mig i kragen och ringa min vetrinär han ska snart komma ut till en annan häst får fråga då.

Tack bägge för era svar.

Nej, karenstiden för slakt på acepromazin är livstid! Samma som plegicil... Finns ej MLR-värde.
Tävling borde vara samma som för plegicil (96 h), men då man ger via munnen, läggs väl till lite. Skulle gissa på 7 dagar?

Var livstid! Är numera 180 dgr eftersom substansen finns med på EU kommisionens lista över viktiga preparat utan MRL värde.
Normalt ingen skillnad i tävlingskarens mellan i.m o p.o.
PL

Liknande trådar

Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 411
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 369
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
608
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka