Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok då förstår jag! Jag har ultraljudat hos veterinären i onsdags och hon sa att den var uttöjd och mer vätska I den. Men att jag kunde köra på med motionÖkad mängd vätska beror på inflammation i senskidan, vilket kan ha en rad olika orsaker, man får försöka med olika diagnostiska metoder (ultraljud, röntgen, och kanske även CT och/eller titthålskirurgi) att reda ut vad som orsakar den specifika hästens problem. Carpalsenskidan går längs baksidan av carpus, och både ytliga och djupa böjsenan passerar genom den så skador på någon av dessa kan vara en orsak. Ibland är det benstrukturer på baksidan av radius (underarmsbenet) som trycker/river på senan intill. Som exempel på några orsaker. Och beroende på vad man kommer fram till för orsak blir planen för hästen därefter.
Mvh hästveterinär
Ingen behandling eller så? risk annars att det kan bli sammanväxningar i senskidan vilket kommer att påverka senan tillslut, den eventuella inflammationen måste behandlas tänker jag. Så att träna på utan att fastställa vad som orsakat det tycker jag man bör vara lite försiktig med.Ok då förstår jag! Jag har ultraljudat hos veterinären i onsdags och hon sa att den var uttöjd och mer vätska I den. Men att jag kunde köra på med motion
Enligt veterinär ingen behandlingIngen behandling eller så? risk annars att det kan bli sammanväxningar i senskidan vilket kommer att påverka senan tillslut, den eventuella inflammationen måste behandlas tänker jag. Så att träna på utan att fastställa vad som orsakat det tycker jag man bör vara lite försiktig med.
Det är lite skumt faktiskt, för det är inte något man bör ta lätt på då det sliter på senor osv..Enligt veterinär ingen behandling![]()