Karriärsbarn

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Det måste ju börjas i tid så det är ju bäst att man stakar ut sina barns karriär redan i tidig ålder. Inte minst för att de ska slippa onödiga studielån genom att vela mellan olika kurser.

Min dotter ska bli chef på rosariet i Gbg Trädgårdsförening när hon blir stor! :)

Vad ska era bli?
 
Sv: Karriärsbarn

Och du får bli Minis hästskötare? För egen del hade jag tänkt att Astrid skulle jobba åt mig, beskära mina rosor och ta med små, sällsynta plantor med sig hem.

Förresten - bor du långt från Alnarp eller skulle Astrid kunna bo inneboende hos dig när hon studerar? Runt år 2024 skulle jag tro att hon påbörjar sin utbildning.
 
Sv: Karriärsbarn

Det är en bit till Alnarp, men det är inga problem. Det är nära till Fredriksdals rosensamlingar i alla fall, hon ska säkert göra specialarbete på deras unika rosor. Astrid är naturligtvis varmt välkommen. Räknar med att 2024 ska jag ha inrett övervåningen så jag ska reservera ett rum till henne. Jag hoppas att hon kan praktisera på mina rosor då hon bor här.

Ang Minis karriär så tänkte jag att min del blir att putsa pokalerna och så har man ju sett hur anhöriga får sitta på läktaren på OS och VM och sånt och kolla. De dricker champagne och ser viktiga ut då. Det blir perfekt.
 
Sv: Karriärsbarn

Och bli uthängd i pressen och bränd på bål varje budgetgenomgång? Det är inget jag önskar någon, speciellt inte min dotter. Fy tusan.

Men de får flyga i regeringsplanet förstås. Får mammor åka med där?
 
Sv: Karriärsbarn

Äsch då, det skulle min unge klara :D

Och barn gör vad mammor säger åt dem att göra så det är klart att mamma ska flyga flygplan om hon vill.

Skulle f ö gärna vilja ha ett barn som var doktor också, för min egen skull, och ett som var veterinär, för mina djur.
 
Sv: Karriärsbarn

Doktor!!! :eek: Vet du inte att det bara är psykopater som blir läkare? Ingen normal människa vill väl karva i andra med liten kniv eller köra ner en spatel långt ner i halsen på dem? :crazy:

I vilket fall är det väl aldrig för sent att adoptera. Och då kanske se till att adoptera en färdig statsminister. Eller en annan minister om du inteär så petig, det finns ju alla sorters modeller på dem. Pagrotsky har ju ett ganska behändigt format t.ex. :D
 
Sv: Karriärsbarn

Snuffsan skrev:
Det är en bit till Alnarp, men det är inga problem. Det är nära till Fredriksdals rosensamlingar i alla fall, hon ska säkert göra specialarbete på deras unika rosor. QUOTE]

Då tror jag att vi får förbereda specialarbetet med studiebesök. Jag lägger till Fredriksdal på min lista över platser vi behöver besöka i förberedande syfte. Listan toppas med Ninfa!
 
Sv: Karriärsbarn

mian1 skrev:
Doktor!!! :eek: Vet du inte att det bara är psykopater som blir läkare? Ingen normal människa vill väl karva i andra med liten kniv eller köra ner en spatel långt ner i halsen på dem? :crazy:

Haha, äntligen har jag fått en etikett!

Min bror sa en gång om min son att "den ungen är för smart för att bli doktor".
 
Sv: Karriärsbarn

Det har jag inte tänkt på... Själv säger hon att hon ska bli kattfrisör när hon blir stor, eller så ska hon bli gympalärare som pappa så att hon får hoppa på madrasserna (det är vad han gör på jobbet hela dagarna, det "vet" hon).
Men jag skulle nog rösta för kattfrisör, det borde väl vara brist på bra sådana? Men hur/var utbildar man sig?
 
Sv: Karriärsbarn

Snuffsan skrev:
Det hade han säkert uppskattat eftersom han fått bättre överblick där uppe ifrån. :D


Ja, fast frågan är om han inte hade fått höjdskräck. Jag är faktiskt hela 171 cm lång. :eek:
 
Sv: Karriärsbarn

Spelar ingen roll vad de blir, bara de tjänar tillräckligt bra för att försörja mig...

Fast min son drog i med att han ville bli sopgubbe, när gammelfarmor, som bedömer folk efter yrke, frågade vad han skulle bli när han blev stor. Tyst blev hon i alla fall!
 
Sv: Karriärsbarn

mandalaki skrev:
Attans, jag har ju inga barn. Men hade jag haft en dotter skulle hon bli statsminister!

Nähä, det ska jag bli, men hon skulle få bli min efterträdare.
 
Sv: Karriärsbarn

Mor min frågade min 10-åriga bror vad han vill bli när han blir stor,,,
efter en stunds funderande kom svaret - Jag tror jag vill bli pensionär :rofl:
 
Sv: Karriärsbarn

Han ska bli hovslagare och veterinär såklart!!
 
Sv: Karriärsbarn

Min dotter ska bli popstjärna! :bump: :bump:

Hon tränar redan för Fame Factory år 2016.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 113
Senast: Hajfisk
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 342
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp