Bukefalos 28 år!

F

FPL

Min tvååriga Welshkille har sedan någre dagar fått ett stort och nytt intresse för sina gamla kattpolare. Han betäcker dem så fort de kommer och vill mysa med honnom!
Ja så kulerna får väl ryka det är ju synd om missarna.
Men är han för gammal för att det skall bli ngn betendeförändring??
Pris??
Konvalesenstid??

FPL
 
Sv: Kastrera?

Åldern är irrelevant, det är hur länge beteendet har funnits (och om det beror på testosteronnivåerna förstås) som spelar roll. Och du har ett nytt beteende, så det är ganska god chans att få bukt med det om det är översexualitet pga testosteron. GARANTIER finns dock inte.

Min 4 år gamla herre kastrerades pga hanhundsaggressivitet som kommit närmsta halvåret innan. Hade dock haft få tillfällen att 'visa' det. Just pga det så ansåg vet att det fanns god chans att bryta det, speciellt som han (vet, inte hunden *s*) ansåg det var testosteronutlöst.
Kastreringen var en succe, nu har vi inte träffat jättemånga hanar efter kastrering, men alla vi träffat har han varit jättebra med, jmf med redan i kopplet tyckt 'de ska dööö'. Är mycket mer avslappnad i väntrum etc där det finns hanar nu mer.

Kostnaden varierar beroende på klinik, kan löna sig ringa runt och kolla. En del har fast pris, andra går efter vikt. Jag betalade 2500 kr (riesenschnauzer).

Konvalescenstiden är minimal. Stygnen om det finns sådana som ska tas (lite olika) tas ju efter 10 - 14 dagar, men de får 'vara som vanligt' under tiden. Brukar vara ynkliga första dagarna, och kan behöva lite smärtstillande då. Min fick antiinfl och smärtis första 3 - 4 dagarna. Han fick dock en infektion, så var lite extra ynklig och hade lite extra ont.

Min greyhound som kastrerades minns jag inte priset på, betydligt mer dock, men han akutkastrerades pga tumör. Han hade knappt ont alls efter första dygnet, och fick bara smärtis första dygnet. Ingen infektion så ingen antibiotika.

Båda herrarna var sitt vanliga busiga, aktiva jag på några dagar, och satte sig glatt utomhus osv. Så det blev en del 'bakdelstvätt' men värre än så var det inte. Ja, och så tratt då (greyisen var skötsam och slapp tratt, riesenherrn var inte skötsam och hade tratt tills stygnen var tagna)
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 830
Senast: shia
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 439
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Mina föräldrar har en ung hanhund som de nu är i valet och kvalet om hur de ska göra med. Han är från en mkt bra kennel med bra stam...
2
Svar
21
· Visningar
2 506
S
Ekonomi & Juridik Gammal användare under nytt namn, vill inte gå ut för hårt om någon skulle känna igen mig. :cool: Jag och sambon har ett tag gått och...
2
Svar
37
· Visningar
9 628
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp