Bukefalos 28 år!

Kastrerad hona med knöliga juver *dum fråga*

Elegant machinery

Trådstartare
I december tog jag han om en 7årig abessinierhona som hade haft det lite tufft. I mellandagarna kastrerades hon (hade bara gått på p-piller tidigare) och allt gick bra, veterinären sa att juvren kunde vara lite knöliga ett tag i och med hormonförändringarna men nu när det gått tre månader så tycker jag fortfarande hon är lite knölig undertill.

Jag har bara haft hankatter tidigare, och de är ju helt släta undertill. Ska honor också vara det eller har de alltid lite juver som hänger ned? Nu för första fången får jag ta på henne så pass mycket att jag kan känna efter, men jag vet inte riktigt vad som är normalt och inte.

I och med att hon gått på p-piller så länge är jag ju alltid orolig för juvercancer, men veterinären som kastrerade henne sa att det brukar komma när katten är äldre.
 
Sv: Kastrerad hona med knöliga juver *dum fråga*

Menar du knölar som i knölar eller menar du "knölar" som är bröstvårtorna? Bröstvårtor har honorna alltid kvar, även som kastrat om man inte opererat bort dem av någon anledning. Är knölarna hårda? oregelbundna? stora/små?

Juvertumörer kan katter i alla åldrar att få
 
Sv: Kastrerad hona med knöliga juver *dum fråga*

Själva bröstvårtorna känner jag om de är små och verkar inte svullna, men hon har som bröst också som alla är jämnstora och jag känner inga mindre knölar i dem. Konsistensen är ganska lik bröst också så de är varken mjuka eller hårda, ungefärligt storlek som en ärta kanske fast inte så rund då. Hon verkar inte ha ont och är pigg och busig i övrigt.
 
Sv: Kastrerad hona med knöliga juver *dum fråga*

Mina honor har aldrig varit knöliga efter kastrering. Jag skulle ringa till veterinären och ta fråga om det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Har en mops på 8 år som varit risig till och från i tre veckor. Han åt från början hills metabolic, kastrerad och lite mullig...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: a1agnlju
·
Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: Corax
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 345
Senast: Dorinda
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 731
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp