Bukefalos 28 år!

Kastrerade kaniner som parar sig ändå?

Scandi

Trådstartare
En sak jag undrat lite över.. Är det vanligt att kaniner fortsatter att para sig efter att man kastrerat dem?

De två kaninerna det handlar om är en okastrerad hona, snart 4 år och en kastrerad hane på 3 år. Hanen kastrerades vid 8 månaders ålder.

Dessa två kaninersom springer fritt inomhus och håller på och parar sig lite då och då. Varför?

%7B8AD88074-24FC-45B7-98C2-1C5F5EB66B06%7D.jpg

Kaninerna ifråga. Den gråbrun/vita kaninen brukar inte vanligtvis ha på sig det halsbandet. nejnejnej.
 
Senast ändrad:
Sv: Kastrerade kaniner som parar sig ändå?

Att kaniner parar sig handlar inte enbart om reproduktion, utan även om rang.
Skulle tippa på att det är pga rangordning som dem "parar" sig.
 
Sv: Kastrerade kaniner som parar sig ändå?

Jaha okej på så vis! De brukar turas om att vara överst, är de då inte riktigt överens om vem som är högst i rang? :O Tack för svaret!
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 599
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 189
Övr. Hund Vi planerar att köpa en engelsk springer spaniel valp under våren. Tidigare har vi varit fodervärd för en hund i flera år så vi har...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp