Kastrering av honkanin

Twister2007

Trådstartare
Nu har vi kastrera våran hon kanin, men behöver lite hjälp, vi har medicin osv vilket är glasklart men ska man spruta in C C i munnen eller som gröt, samt gör de något om dem första klutarna var röda? Samt är de ok för kaninen att bo ute i ett varmt stall under natten? det blir lägst 13 grader ute och ca 20 i stallet, lägger även ut filtar osv🫶🏼
 
Fick ni inte information av kliniken?

Vad gäller CC så beror det på om/hur mycket kaninen äter själv. Äter hon inte alls så ska det vara löst så det går att spruta in i munnen. Annars kan det räcka med att göra som bollar, om hon äter dom själv.
 

Liknande trådar

Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
23 237
Hästvård D ponnyn har blivit rätt rejält sjuk. Det började med att vi i måndags kväll strax innan 18 skulle ta in och pyssla plus fodra dem. Han...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 050
Senast: Gargoyl
·
Övr. Djur vi köpte en kanin igår som visade sig va en hane (säjaren sa att de va en hona) och idag så parade han sig med vår hona och ja for ju...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: ginnies
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
3 946
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp