Bukefalos 28 år!

kastrering=pris?

linnsan

Trådstartare
ungefär hur mycket kostar en kastrering?
hästen i fråga är en 1 årig arabhingst.
tacksam för svar!:)
 
Sv: kastrering=pris?

linnsan skrev:
ungefär hur mycket kostar en kastrering?
hästen i fråga är en 1 årig arabhingst.
tacksam för svar!:)
det kan ju skilja sig rätt mkt beroende på veterinär eller veterinärstation.. det bästa är väl o ringa den veterinär du brukar ha och fråga om pris
 
Sv: kastrering=pris?

En kastrering kostar beroende på var man gör den mellan ca 900 kr (hemma med en "billig" veterinär) till 4500 kr (vissa klinker som inte har fast pris) om det inte finns några komplikatoner. Visar det sig t ex att hästen är en klapphingst så kan det bli väldigt dyrt. En av våra beteshästar förra året visade sig vara klapphingst och den kastrationen gick på 11 000 kr.
Djursjukhuset i Helsingborg har ett fast pris på vanlig kastration på 2500 inkl moms och allt. Hoppas det kan ge någon vägledning.
 
Sv: kastrering=pris?

Jag har nyss bokat tid för kastrering åt min 2-åring.
Ringde till min vanliga vet som brukar vara billig o han skulle ha 2875 kr inkl moms.
Nästa skulle ha 2000 inkl moms.
De jag beställde tid hos skulle ha 1200 inkl moms. Dit får jag visserligen köra men det kvittar mig för det är inte så långt att åka.

Så det kan skilja oerhört mycket, ring runt o hör för det är inte säkert att de som är billiga på annat är billiga på just kastreringar.
Helt otroligt att Hbg djursjukhus har fast pris på 2500 kr, det tycker jag ändå är billigt för att vara ett djursjukhus..
 
Sv: kastrering=pris?

Jag betalade för min 1 åring i aprill 06 1900- inga komplikationer.
3 åringen 05 oktober pris 2500- infektion
vet hem penselin 1600- vet hem igen ny penselin.1500. Så han blev dyr men. Blev bra tillslut.
ring runt
 

Liknande trådar

Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 896
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
749
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp