Kastrering!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare miro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 868
M

miro

Är det tillåtet att kastrera hundar? :confused: Hittade en bok som det stod att det inte var tillåtet att göra det i sverige.

Kanske gammal bok? Det var förbjudet tidigare på frisk hund, men sen en del år är det tillåtet.

Min tik blev av med hela rasket fastän han var frisk! Däremot hade hon det jobbigt med löp/skendräktighet. Veterinären rekomenderade mig att operera istället för att spruta.

Tack så mycket för alla svar :bow:
Har nämligen köpt en hanhund och har en tik redan så när jag läste det blev jag lite orolig :crazy:.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
815
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 438
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 097
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka