katt = brandvarnare

panaccea

Trådstartare
Reagerad nyss på att katten jamade för fulla muggar ute i köket, kommer ut och ser honom sittandes bredvid spisen som jag tydligen glömt stänga av (lagade pannkakor för ca 10 min sen). Tur att han sa ifrån :eek:

Och givetvis en himla tur att han inte klev på plattan när den var varm!

Och vår brandvarnare som blev urkopplad igår pga batteribyte :crazy:

Sv: katt = brandvarnare

*hrm* när min äldsta katt var liten lyckades han sätta igång spisen.
Fråga mej inte hur han gjorde det men det måste vart på morgonkvisten, jag minns att han var inne och ville ha upp mej ur sängen och sen dröjde det en kvart ungefär innan jag gick ut i köket.. då var spisen på och mitt plattskydd med fina ankor på var helt kolsvart :crazy:
Min teori är att han försökte hoppa upp på spisen och tog stöd med fötterna på vridknapparna och fick på så sätt igång den.
Sedan tog jag fram bebiskyddet :D

Sv: katt = brandvarnare

Jajamen!

En av mina föräldrars katter jamade hejdlöst och med annorlunda röst en natt i november. Då visade det sig att det brann på altanen och i taket på huset. Ingen brandvarnare pep. Syskon och katter samlades raskt ihop. När de sprang ut började brandvarnaren pipa och i samma ögonblick small strömmen och huset blev övertänt.

Tack gode gud (eller vem man ska tacka) för katten! :bow: :bow: När brandvarnaren pep, skulle det varit för sent :crazy: .

I tidningarna omnämndes han som hjältekatten - och det är han sannerligen :) :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 459
Senast: Sezziyanen
·
Katthälsa Jag har en devon rex hemma på ca 6 månader som är otroligt go och mysig för det mesta. Däremot blir jag helt vansinnigt trött på hennes...
Svar
11
· Visningar
7 342
Senast: MonteRose
·
Övr. Hund ... hade min hund gärna haft på sitt samvete. Ja, min söta lyhörda lydiga valp har de senaste dagarna plötsligt insett att han faktiskt...
Svar
6
· Visningar
1 293
Senast: Hoppelhase
·
K
Övr. Katt Våran älskade Tristan gick bort natten till i söndags. Detta är en hemsk historia och jag förstår inte hur vårt liv ska kunna bli helt...
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka