Katt i semestertid

Lejanna

Trådstartare
Hur gör ni kattägare när det är dags för sommarsemester? Följer katterna med, har ni kattvakt eller blir det pensionat?
Vi har ingen möjlighet att ta med katterna på semestern och en hel sommar i stan är för oss otänkbart. Vänner som kattvakt kan man inte riktigt räkna med i juli känns det som... Återstår då kattpensionat, men det är DYRT och känns inte riktigt bra. Suck...
 
mina kommer nog att få följa med en del av semestern, lite hemma och så blir det pensionat också
vill inte anlita kattvakt i juli-augusti
 
Våra två katter följer med ner till svärföräldrarna i jämtland...
Sedan hoppas vi på att sambons mormor även kan vara kattvakt åt våra busar (ska ha svärföräldrarnas katt också) under dom två veckor vi är på gotland.
 
Kattpensionat är jättebra - om man hittar rätt ställe. Men visst är det dyrt. När vi lämnar två katter i 14 dagar kostar det cirka 2000 kronor.


mandalaki
 
Jag tar med mig min. För hans del funkar det bra, han vill helst var där matte och husse är, och han har hunnit bli riktigt berest.

Utlandssemestern har vi lagt i början av september, och då är det inte svårt att få någon av våra vänner att vara kattvakt. Funkar inte det finns det flera fina kattpensionat i närheten, det blir till att väga positivt mot negativt...
 
Vi planerar ta med vårat troll på husvagnssemester i 2 veckor... även hundarna hänger med... ska så fort vi får hem kissen börja träna gå i kopppel och öva på att åka bil osv.

Om vi drar utomlands i höst får alla djuren vara hos min pappa tror jag.... :)
 
Tar med mig mina (två) katter till min mamma. Det brukar bli två gånger per år. Det är över jul-nyår och sedan en vecka på sommarn. Hon själv har två huskatter. Men det går bra :D.
 
Katterna får bo kvar hemma och så får en vän titta till dem och ev. sova över också för att de inte ska känna sig ensamma.
Men vi brukar ändå inte ha råd att vara borta mer än knappt 1 vecka.
 
Min mamma är kattvakt. Men det handlar bara om en vecka då vi ska åka utomlands. Annars är vi hemma. Bor ju i skärgården! :cool:
 
Bor du i skärgården?? Jag är inte ett dugg avis.... :cry:

Jag vill osså bo i skärgårn!!! ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 850
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 164
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
714
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp