Bukefalos 28 år!

Katt inne/ute kallt, täcke?

L

Låtta

Hej!
Har en innekatt. Burma som inte håller värmen så bra när vi är ute och går (i koppel). Har tittat lite på nätet men inte hittat något som verkar okej. Är inte förtjusti i "kläder" men någon form av täcke eller kanske ett plagg som hjälper till att värma. Någon som har något tips? :confused:
 
Sv: Katt inne/ute kallt, täcke?

Hundtäcken i liten storlek kan fungera, men lättast är om man letar efter taxmodell för katter har ofta längre rygg i förhållande till bröstmått än hundar.

Det är ganska lätt att sy en "tröja" i tex fleece, men de blir ju sällan så vädertåliga utan funkar bäst för burresor.
 
Sv: Katt inne/ute kallt, täcke?

Jag känner till ett par i sthlm som syr upp måttbeställda täcken för katter (och hundar) som jag funderar på att kontakta för att vår ena katt fryser så mycket. Men det jag funderar på är hur man ska lösa det om man har kattselar, en sådan skulle nog sitta väldigt dåligt utanpå ett täcke och sitter den innanför så kommer ju inte kopplet ut.
 
Sv: Katt inne/ute kallt, täcke?

Ja, selen behövs juh också... Dock är det ställbara selar så om täcket bara sitter om djuret, borde det gå bra... väl värt att prova. Tycker det är bra om missarna får komma ut lite och sniffa på annat än det som finns inne :D
 
Sv: Katt inne/ute kallt, täcke?

Ska kolla in taxmodeller :-) Tack för goda råd :bow:
 
Sv: Katt inne/ute kallt, täcke?

Selen igen, om det inte finns "utgångshål" för selen... :D kanske :confused:
 
Sv: Katt inne/ute kallt, täcke?

Har nu införskaffat två varianter, ett som ett vanligt täcke (typ täckjacka med reflexer) och en form av "tröja" eller ska jag säga strumpa med hål för huvud, framben och svans. Har provat den och det gick över förväntan även om båda missarna gick med höga benlyft *skratt* Ingen av missarna reagerade speciellt och båda var ute bra mycket längre tid än utan. Så ett lyckat försök :D
 
Sv: Katt inne/ute kallt, täcke?

Hade kvar en gammal tröja från det jag hade hund som jag provade på katten min för någon dag sedan :D
Han är lite smått skeptiskt till den men ohh så söt ;) Är faktiskt rätt bra för promenader och kalla bilturer så här på vintern. Var ute en sväng utan tröja och tog max en halv minut innan han kom och kröp upp i knät på mig skakandes.

30033675.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
693
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: skiesabove
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp