Bukefalos 28 år!

Katt mår dåligt, HJÄLP!!!!!

Menade inte att ngn kunde hjälpa så, menade om ni kunde hjälpa oss med hur vi skulle göra eller om någon visste vad det var eller va bekant med det eller ngt. Men han har varit hos vetrinären och han är mycket piggare idag!

Vad var det för fel på kisse? Skönt att han mår bättre iaf :)
 
Vad var det för fel på kisse? Skönt att han mår bättre iaf :)
Han hade urinvägsinfektion, och ev lite urinsten sa veterinären. Vi fick metacam (smärtstillande) ett speciellt foder och medicin till honom. Han blev röntgad var inte skadad. Och när hon lyssnade på hans hjärta sa hon att han hade blåsljud. Hon sa att de kunde vara för att han va uppstressade när vi var där, annars sa hon att de kan vara ngt han får problem med när han blir äldre :( jag är glad att han är lite bättre iallafall!! och vi ska skicka in hans urin i ett provrör så ska dom kolla på det.
 
Jättebra att ni har ringt :)!

Personligen hade jag rekommenderat att katten skulle kikas nu ikväll på och om det var min katt hade jag kört raka spåret. Men det är ju bara efter den informtionen du har skrivit i tråden. Veterinären ni pratade med fick säkert en annan bild, baserad på mer information :).

Hoppas att han kryar på sig! Du får gärna uppdatera i morgon om hur det gick hos veterinären :).

Ville bara säga att igår kväll klockan 10 var vi och tog förväl av vår älskade katt, halv 11 avlivades han. Jag är helt förkrossad och den katten betydde allt för mig. Han var så dålig och vetrinären trodde inte att han skulle någonsin bli frisk igen. Jag kunde se på min älskade vän att han led, han har det bättre nu men jag vet inte hur jag ska klara mig utan den finaste katten på hela jordklotet. Tack för alla ni som hjälpte mig.
 
skönt att ni hittade felet :) Hoppas han kryar på sig bra :)
Ville bara säga att igår kväll klockan 10 var vi och tog förväl av vår älskade katt, halv 11 avlivades han. Jag är helt förkrossad och den katten betydde allt för mig. Han var så dålig och vetrinären trodde inte att han skulle någonsin bli frisk igen. Jag kunde se på min älskade vän att han led, han har det bättre nu men jag vet inte hur jag ska klara mig utan den finaste katten på hela jordklotet. Tack för alla ni som hjälpte mig.
 
Vad var det för fel på kisse? Skönt att han mår bättre iaf :)
Ville bara säga att igår kväll klockan 10 var vi och tog förväl av vår älskade katt, halv 11 avlivades han. Jag är helt förkrossad och den katten betydde allt för mig. Han var så dålig och vetrinären trodde inte att han skulle någonsin bli frisk igen. Jag kunde se på min älskade vän att han led, han har det bättre nu men jag vet inte hur jag ska klara mig utan den finaste katten på hela jordklotet. Tack för alla ni som hjälpte mig.
 
Ville bara säga att igår kväll klockan 10 var vi och tog förväl av vår älskade katt, halv 11 avlivades han. Jag är helt förkrossad och den katten betydde allt för mig. Han var så dålig och vetrinären trodde inte att han skulle någonsin bli frisk igen. Jag kunde se på min älskade vän att han led, han har det bättre nu men jag vet inte hur jag ska klara mig utan den finaste katten på hela jordklotet. Tack för alla ni som hjälpte mig.

Beklagar förlusten :cry: det värsta med våra pälsklingar är att de lever inte så länge som oss :(
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 708
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 379
Senast: Migo
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 087
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 995
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp