Bukefalos 28 år!

katt på besök?? Hudproblem

S

seifur1

Hej
Jag har fått en katt för tillfället :smirk:
Han kom till oss mager och skygg och eländig. Först med någon vecka mellan besöken och nu dagligen. Totalt i ca 1,5 månad.

Ja, jag har börjat mata honom för han var bedrövligt mager. Jag har gett avmaskningsmedel i maten och även droppat på frontline då han var full med fästingar. Han börjar bli tam efter allt vi gör med honom. Han var skygg i början.

Nu är det inte mer än 4 dagar sedan han fick frontline men jag undrar vad det är för hudproblem han har på huvudet? Han är lite mjällig och tunnpälsad där och kliar sig. Är det något som denna behandling kan fungera mot?? Inget syns i öronen.
Eller är det bara sår efter slagsmål som läker???

Vi kan inte behålla honom då min sambo är allergisk så antagligen får jag väl efterlysa rätt ägare eller nytt hem.

Mycket söt kisse i alla fall :love:
socker.jpg

socker2.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: katt på besök?? Hudproblem

Oj, han ser ut som våran Tea...läskigt! Tyvärr har jag ingen aning om vad det kan vara! :(
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
6 577
Senast: canine
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 266
Senast: mackan
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: mackan
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
78 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp