Katt på rymmen

Roxer

Trådstartare
Vi flyttade för ungefär en månad sen in i vår nya villa. Villan ligger i ett relativt lugnt område nordväst om Stockholm, och största vägen i området ligger 100 meter härifrån.

Ikväll när jag kom hem och öppnade dörren smet en av våra två katter ut ur huset som en oljad blixt. Jag och sambon "jagade" honom runt på uppfarten så länge vi såg honom, men tillslut försvann han in i natten. Efter att ha tittat runt på tomten en stund insåg vi att det inte går att leta ordentligt (kolmörkt ute) och gav upp.

Katten är en åttaårig kastrat som vi tog över för ca tre år sen. Han har varit utekatt under sitt tidigare liv hos förra ägarna, men har levt inne senaste 4-5 åren. Vi får väl hoppas att han "hittar hem" imorgon. Ska även sätta upp lappar i grannskapet så får vi se om någon lyckas få tag i katten...

Någon annan som haft katt på rymmen? Helst där det slutat lyckligt?

Suck. Blir nog en sömnlös natt inatt.

Sv: Katt på rymmen

Har ni hittat någon pisse än? Har han varit utekatt förut så lär han klara sig fint, kanske trivs han inte som innekatt?

I vilket fall hoppas jag att det går bra och att pissen kommer hem! :)

JAG! Min katt:devil: rymde 26 ggr till sitt förra hem. Men det var bara ca 1km fågelvägen så det var smidigt för honom. Kattskrället som från början var livrädd för att åka bil har nu blivit van och hoppar gärna in;). Han var också kastrerad. Då bodde vi i lägenhet. Just när katten slutat rymma flyttade vi igen - 10km bort till en annan by. Men i detta fall till ett stort hus. Katten fick bo inne några månader (hans syskon fick gå ut) eftersom rymningsrisken var stor.

En dag hade dörren blåst upp och katten rymt ut. Ett dygn var han borta. Men sen dagen efter sent på kvällen kom han och jamade och ville in. Sen den dagen fick han börja gå ut. Nu är han den som är mest ute. Trivs bra här! :)

Vet exakt hur det känns! Hoppas kissen kommer tillbaka!

Tänkte bara uppdatera lite. Kattskrället satt på bron imorse när jag skulle hämta tidningen. Han satt där som en liten kung och verkade helt oberörd av att vi jagat runt honom igår. Nu ligger han här på övervåningen och sover i extrasängen. :D

Tanken är väl att han ska få börja vara ute, så även den andra katten, men hans örontatuering är så kass att vi känner att vi måste chippa honom för att få tag på honom om han kommer bort. Tidär bokad för chippning nästa vecka, så hade han inte kommit hem hade det varit lite jobbigt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 254
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 436
Senast: Otherside
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 539
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka