Katt som åker på rumpan...

Otherside

Trådstartare
Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med analsäckarna, men katter? Det är en steriliserad honkatt. Hon är väldigt speciell; väldigt skygg och svår att hantera, men tycks ha hittat lite frid hos oss. Är detta något man bör ta den till veterinären för? Hon är så pass ängslig att jag inte vill utsätta henne för något jobbigt i onödan..... Hon är redan innan en omplacering med jobbigt tidigare liv, vet inte åldern men knappast mer än 3 - 4 år gammal.
 
Nått obehag är det. Har hon inget bajs kvar i rumpan efter lådbesök, hade jag nog kontaktat veterinär.
Inget bajs och inga synliga maskar - undrar om jag ändå ska avmaska innan jag kontaktar veterinär? Katten ägs alltså egentligen av grannen, och den är väldigt väldigt ängslig och inte en katt man hanterar hur som helst, så jag vill slippa ett veterinärbesök om problemet kanske "bara" är mask, som inte märks. Jag tror jag gör så. Om vi får i henne tabletten...!
 
Inget bajs och inga synliga maskar - undrar om jag ändå ska avmaska innan jag kontaktar veterinär? Katten ägs alltså egentligen av grannen, och den är väldigt väldigt ängslig och inte en katt man hanterar hur som helst, så jag vill slippa ett veterinärbesök om problemet kanske "bara" är mask, som inte märks. Jag tror jag gör så. Om vi får i henne tabletten...!

Eller så tar du avföringsprov och skickar in så vet du om du behöver ge tablett? Det är kanske enklast om katten är skygg. Om den nu bajsar i er åsyn, vill säga.
 
När min stora katt har gjort så har jag avmaskat honom och då slutar han med beteendet inom ett par dagar. :)
Mitt problem är att det inte är superlätt att lura i honom tablett längre (trots att jag mosar den och blandar i "godismat") och spot-on-preparat funkar inte heller pga. att han är halvvägs till månen efter att han känner första droppen av det mot huden. Han är också en skyggis...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 636
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 993
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 123
Senast: lilstar
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 357
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp