Katt som fräser efter att han jamat...

E

Elvis

Han är inte arg eller irriterad utan det låter som att han fått i halsen eller ska harkla upp släm (inte samma läte som när han ska spy dock). Han är ganska överviktig (är nio år och har inte haft ngt problem förut, han har inte heller blivit speciellt mkt tyngre, han har varit överviktig nästan hela sitt liv!), så jag undrar om han har fått astma eller ngt liknande???? Snälla har ngn nån idé om vad det kan vara?
 
Oj...det låter konstigt. Jag tycker du ska ringa till en veterinär för så där har jag aldrig hört en katt bete sig. Det kan ju vara något som sitter fast i halsen i värsta fall. Ring direkt!
 
han kn ha kvalster.
låter som det.
du måste in till veterinär oansätt med han tycker jag.
är det så lugnt som kvalster får du medisin att ge honom.
 
Jag har haft min katt i 2½ år nu, han ska vara runt 6 år. En stor bastant herre. Han fräser också, men inte när han jamts. Det är inte högt utan låter mer som en komination av "fräsning" och suck. Det gör han mest när han farit runt och busat eller om han ser något på tv som är väldigt intressant, ja om han koncentrarar sig mycket på något. Lite sött faktiskt :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 025
Senast: AnneB
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
8 992
Senast: mollyphlox
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
Övr. Katt Hejsan, Snälla ge mig råd på hur jag ska göra. Jag har en 10 årig katt som hatar min 5 månaders valp. Eller ja hatar kanske är att ta...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp