Katt som kräkts blod???

P

piglet81

Har en katt som varit dålig ett tag,han har hela livet kräkts lite då och då,kanske 1 gång i månaden men nu sista veckan så har han kräkts nästan varje dag,nu verkade han dessutom ha ont när han kräkt för han gallskriker innan och blir väldigt trött efteråt men häromdagen (lördags) kräktes han även upp en hel del blod.

Ringde då till Blå stjärnan som sa att jag skulle avaktia tills på måndag,har även fått tipset att bara ge honom flytande föda några dagar vilket funkat bra,har precis börjat sätta honom på uppblött torrfoder och det verkar gå bra,under hela sjukdomstiden så har han varit som vanligt,ätit,lekt sovit som vanligt förutom att han blev lite tröttare av att kräkas.

Nu är han som vanligt igen men jag funderar endå på vad som kunde fått honom att kräkas blod,det var inte så lite,och väldigt tjockt och slemmigt...

Katten är två år...

mvh Pigge
 
borde du inte åka in å ta njurprov??tycker det låter som det är nått allvarligt.
du borde åka in med den i min mening.
är blod med är karnsje nått allvarligt
 
I ditt läge hade jag skitit i rådet från Blå stjärnan och ÅKT IN. Katten kanske måste röntgas för att se om han har nåt främmande föremål i magen?

Jag hade faktiskt inte låtit mig nöja, även om han är bättre i dag.

mandalaki
 
Tycker absolut att du ska ta kontakt med veterinär så fort som möjligt.
Han kan ha en mag-tarminflammation eller i värsta fall en tumör.
Att katten skriker innan den spyr är nog rätt vanligt.
Det gör mina två katter också.
 
Hejihej!!

Har inte haft någon dator så jag har inte kunnat vara här på länge,riktigt jobbigt faktiskt.

Jag skall åka in med kisse snarast,han skall vaccineras i det närmaste så då tänkte jag kolla upp lite mer vad det kan ha varit.Såvida han håller sig kry ett par dagar till annars åker vi in med honom genast.

Förövrigt är han jättejättepigg,han har bara idag vält krukväxt,bitit matte i foten i ren glädje,och grävt ur mattes stora palm :mad: :love:

Mvh Pigge
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
980
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att...
Svar
15
· Visningar
744
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
643
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp