Varmblod90
Trådstartare
Vi tog hem en katt i våras som då va 9 månader, kastrerad hankatt. Hade bott i en lägenhet hela sitt liv på 3: dje våningen. Ägaren tänkte först avliva hnm men djurvänner som vi är så tog vi hand om hnm fast vi sagt att vi inte skulle skaffa mer katter
En helt underbar go liten kisse på alla sätt och vis som älskar livet på landet. Jaga möss nere i stallet, leker med insekter i luften på sommaren, leker med våra andra två katter. Han tro nog att han kommit till himmlen! Men så kommer vi till ett problem. Nu efter jul så har han fått en jädrans dum ide att skit inne på nätterna
Stinker som f*n rent ut sagt. Nu inatt hade han skitit i vårat diskställ
Andra ställen som är populära är diskhon, golvet och duschen. Mamma börjar tröttna och vill ta bort hnm. Men jag säger emot och tycker vi ska ha tålamod. Han har ju trots allt varit innekatt innan han kom hit. Jag försöker oxå släppa ut hnm varje kväll runt tio tiden så får han vara ute hela natten. Men som inatt hade jag inte mage att släppa ut hnm när det va -15 grader kallt ute, såg hnm ligga och sova så gott i hundarnas diabädd. Bara tanken på att slänga ut hnm i kylan gjorde ont i mig. Visst han har ju tillgång att gå ner till stallet och sova i halmen men ändå liksom
Han har ju oxå tjock päls så han hade ju klarat sig..
Ni som är katt människor här inne vad tycker ni vi ska göra? Skaffa kattlåda är uteslutet eftersom vi ha hundar. Finns det ngt annat man kan göra än att släppa ut hnm på nätterna??
Väldigt tacksam för svar
En helt underbar go liten kisse på alla sätt och vis som älskar livet på landet. Jaga möss nere i stallet, leker med insekter i luften på sommaren, leker med våra andra två katter. Han tro nog att han kommit till himmlen! Men så kommer vi till ett problem. Nu efter jul så har han fått en jädrans dum ide att skit inne på nätterna
Ni som är katt människor här inne vad tycker ni vi ska göra? Skaffa kattlåda är uteslutet eftersom vi ha hundar. Finns det ngt annat man kan göra än att släppa ut hnm på nätterna??
Väldigt tacksam för svar