Bukefalos 28 år!

Kattägare!

E

ElaBelaBus

Jag och pojken blev kattägare igår :love:

Skulle bara åka å kika på skoj... men vi tog med oss den sötnosen hem! :D

Svartvit hankatt, 15 veckor.... döpt till Diablo *flin* :D

Den är så söt :)

Har ni några djur tillsammans med eran grabb?
 
Sv: Kattägare!

SKa slänga in det när grabben kommer hem, måste fixa nån schysst :D
 
Sv: Kattägare!

Skulle aldrig göra något så dumt som att köpa djur tillsammans med en pojkvän.
 
Sv: Kattägare!

Va? Varför inte då? :confused:

Har man ett seriöst förhållande så förstår jag inte varför man inte skulle kunna det.

Dock har jag sett till att jag står på alla mina djur, ifall vi skulle vilja flytta isär är jag säker på att få behålla mina älsklingar :love:
 
Sv: Kattägare!

Jag o min pojkvän ska skaffa hund men om det tar slut så blir det hans. Vi bor fortfarande hemma (hos min pojkvän) och hans mamma har hund därför blir det mest paraktiskt så så hunden får sällskap när man inte är hemma exempelvis. Dessutom äe ju min mammas pojkvän allergisk. Har dock inte planerat att göra slut med min pojkvän! ;) :D
 
Sv: Kattägare!

Om man köper ett djur tillsammans så står båda namnen på köpekontraktet. Att bara en står på köpekontraktet tycker jag inte är att köpa djur tillsammans, då är bara en av parterna dum nog att betala för ett djur som egentligen inte är dens.
 
Sv: Kattägare!

Blir det som jag vill, så kommer det att bli ett par katter när vi flyttar i september. Än så länge bor vi i en liten etta så det är inte lönt! Men det kommer. Ser inte några problem med att ha djur tillsammans, sålänge man inte skaffar en hel gård efter nån vecka tillsammans :p
 
Sv: Kattägare!

Det är inte alltid man kan stå båda två. I ID-registerna t.ex, där får bara ett namn stå. Så jag står som ägare på både hunden och katterna.

Sedan tycker jag visst att det är att skaffa djur tillsammans, om man båda delar på kostnaderna och skötseln, även om den ena står som ägare på pappret.
 
Sv: Kattägare!

I köpekontraktet kan man stå två, och det är ju det som är viktigast.

Min sambo och jag har en katt, vi kallar honom för VÅR katt, men egentligen är han bara min eftersom det är jag som köpt honom. Jag står för försäkringen och hälften av maten och kattsanden.
 
Sv: Kattägare!

Vi har 2 katter och 2 kaniner :D ALLA djur har vi fått av släkt el. bekanta. Det enda som finns är mitt namn på alla vet. kvitton och på vaccinationsintygen står vi som ägare på en varsin katt.
 
Sv: Kattägare!

Ni kallar det för ER katt, men det är egentligen bara du som äger den... Så då menar du att din sambo/pojkvän är "dum nog att betala för ett djur som inte är dens" :smirk:
 
Sv: Kattägare!

Jag och sambon har en hund och en katt, jag fick katten i julklapp av andreas och hunden är vår men andreas har betalt honom och får därför behålla om vi separerar (eller så köper jag loss honom).

Dagsfärska bilder:

:D
Panasonic_016.jpg


Panasonic_020.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 469
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Nu behöver jag Dr. Bukes hjälp, jag tror jag har lyckats göra någon form av kraschlandning. Denna vecka har jag varit förkyld och...
Svar
19
· Visningar
1 802
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp