Kattannons, typiskt eller...

P

Ploppsan

Lära in och spana in kattannonser som finns här på Buke. Det har ju pratats en del om dessa. Nu förstår jag.
Såg denna som låg på köpes: "Kattunge, helst hona. Ras och färger har ingen betydelse, ålder 0-12 veckor". Eh! :mad: vadå 0-12 veckor. Kattungen ska minst vara 12 veckor innan den får lämna mamman. Helt åt skogen tyckte jag när jag såg denna annons :(
 
kanske menade att människan ville köpa en kattunge, kanske tinga en som inte är leveransklar.... eller nått..... behöver ju inte betyda att människan vill ta ungen på en gång, men letar just efter en unge... så att säga... haha :smirk:
 
Det finns tyvärr folk som vill ta katterna så tidigt som möjligt, i tron om att de blir mer "präglade" då. De brukar dock ändra sig om man berättar att vanliga beteendestörningar orsakade av att de flyttar för tidigt är att de kissar inne och tuggar på kläder ...
 
Kan inte tryckfelsnisse ha smugit sig in, och det egentligen skulle ha stått 10-12 v? :confused: Låter ju onekligen lite rimligare än 0-12. :)
 
Ja det är jättetråkigt när folk skriver sådär. Tyvärr är det ju ingen ovanlighet eftersom de inte vet bättre. Vi får alla hjälpas åt sprida information om hur det verkligen ligger till. Inom "kattvärlden" verkar det finnas hur många skrönor och dåligt informerade ägare som helst. Men det beror väl förståss på att katten inte kostar nåt.
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 171
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 089
Senast: Iamia
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 843
Senast: cili
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 902
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp