Kattbebisar!

loveponies

Trådstartare
Nu är jag äntligen tillbaka! Efter att ha varit utan internet i nästan tre veckor så känns det nu oerhört skönt att vara ute igen! :bump:

Jag har även den stora glädjen att meddela att Sammi blev mor till tre små underverk i söndags! :bump: :love:
1 hona och 2 hanar blev det! Det hela gick alldeles utmärkt, Sammi skötte sig perfekt! 2 timmar tog det allt som allt.

Och här kommer givetvis ett gäng bilder på bebbarna:
Hela familjen, några timmar efter förlossningen

Kattunge nr 1, en liten flicka på 75 g Hon är en riktig liten gaphals, gnäller för minsta lilla... :smirk:
Kattunge nr 2, en pojke, den störste av dem på 109 g Den här är ett riktigt matvrak! Han äter jämt och ständigt. På tre dagar har han gått upp 65 g!
Kattunge nr 3, en pojk på 86 g. Den här lille parveln är lite egen av sig. Han kryper gärna iväg åt ett eget håll, tex till mammas rygg eller nåt sånt... :D

Flickan och den stora pojken diandes
Storleksskillnad?
Alla tre i hög!
Sammi och hennes son. Sååå söta! :love:

Jag väntar fortfarande med spänning på att få se vilka färger de kommer ha! :bump: Det är en fördel med maskade bebisar: Det blir som julafton två gånger! :D

Jag har inte namngett dem ännu, jag vill vänta tills jag ser vilka färger och mönster de kommer få.
 
Nej, jag kan hålla med dig om att de inte ser mycket ut för världen just nu, mer som små råttor. :D Men i mina ögon är de såklart supersöta! :love:
Men dom kommer bara bli sötare och sötare!
 
Åh så underbara! Jag får tårar i ögonen :o :cry: :D

När Bosse & Semlan föddes lipade jag hela tiden. Stackars mamma katt undrade varför matte var så konstig :o Men det är verkligen underbart med kattungar!
 
Chivas är numera teblettbehandlad astmatiker. Han mår nu bra på den behandlingen, men det blir dessvärre aldrig någon avelhanne av honom. :(
 
ÅHHHHHHHHHHHHHHH....den lilla tjockisen i mitten... :love: :love: :love:

Borde vara lag på hur söt man får vara.... :smirk: :D
 
Men vad synd! Samtidigt som det är skönt att han är utredd och mår bra.

Fast du har ju helt klart en avelshona, i alla fall...

mandalaki
 
*lånar din svarsknapp*

Kan man ta ut det på "dolda-fel försäkringen"??
 
Nej, för då måste man kunna bevisa att han hade "felet" när jag köpte honom, och det är ju omöjligt att göra. Han visade ju inga symtom då.
Jag har inget avelstillägg på honom, så där kan jag inte heller få ut några pengar. Men det spelar ingen roll, det är inte det som är viktigt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Popcorn
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 526
Senast: Pazuzu
·
T
  • Låst
Övr. Barn När jag har suttit i 10 minuter vid datorn så kommer mor. Säger att jag bara sitter vid datorn och att jag itne har nåt liv. Att jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 890
Senast: hotmamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp