Stressad mamma pajar allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stressad mamma pajar allt.

Jag säger som så många andra, din pappa får väl göra nåt han med?!
Har du försökt att engagera honom i att göra om ditt rum? Inte bara säga "jag vill ha mitt rum omgjort" utan planera, visa bilder på vilka tapeter du vill ha osv... Jag tror att många föräldrar lätt hamnar utanför sina barns liv (obs, jag har inga barn själv, däremot bekanta som är och har tonåringar) och många föräldrar kan/vågar inte tränga sig på. Då blir det (tyvärr) upp till barnen att visa att de faktiskt vill ha kontakt med sina föräldrar.
Om du och din pappa tillsammans kan fixa ditt rum kan det leda till att ni hjälps åt att fixa midddag någon dag också, ni har något roligt att göra tillsammans och samtidigt kommer din pappa mer in i familjen (det låter ju som om han lever ett eget liv utanför familjen).
 
Sv: Stressad mamma pajar allt.

:bow: Du har alldeles rätt, jag läser in för mycket av det jag själv har varit med om. I just det här ämnet är jag väl medveten om att jag har svårt att hålla huvudet kallt.

Men jag hade inte reagerat så starkt ifall vissa av svaren till trådskaparen hade varit annorlunda.

Därför ville jag dela med men av min egna synvilken, till konstrast mot alla mammor och deras bortskämda tonåringar. För det är många som svarade just pgr av sina egna erfarenhter av sina egna barn, medans jag svarar med anledning av mina erfarenheter med min egna familj.
 
Sv: Stressad mamma pajar allt.

Jag tycker att din beskrivning och trådskaparens är jätteolika ! Ni kanske egentligen menar samma sak, men uttrycker det på helt olika sätt !
 
Sv: Stressad mamma pajar allt.

Hej
när en mamma beter sig som din mamma gjör så är det HENNES dåliga samveta inte dit hon vill åt.Om man driver ett stort företag har en gubbe som inte gör så mycket så håller hon på att drunkna under sinna måsten. Du ´glider bara med på ett banan skal så att säga.
Ta ett snack med henne (övriga familjen sen med henne) säg att du gör dit bästa lägfram vad gör med djur och skola mm. Tala om att ridningen ska vara roligt,Sama sak med övriga saker.
Tala om att du vill ha familje tid midag eller bar fika. Du kan altid bjuda till först. Sen kan mamma alltid bjuda till. Sträck ut en hand ge din mamma en spontan kram.
Jag har varit där din mamma är gnällt på allt stressat drunknat under måsten som sen gick ut över barnen för minsta lilla. Prata det hjälper en hel del eller små medelanden
kram
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 313
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 289
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 763
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp