Bukefalos 28 år!

Kattbilder #5

Förra natten var det party så vi får se vad som händer i natt. Rosie började också prata i natt. Det var mest som knorrande, kurrande och som att hon ville berätta något. Inte osäkert jamande eller skrikande.

Ikväll började även Regina låta. Helt plötsligt hör jag ett ljud från under soffan och ser Reginas tassar. Rosie ligger på soffan uppepå och svarar med ett ljud. Efter det låter Regina igen och sen går Regina ut från soffan.
Det såg precis ut som Rosie övertalade henne att gå ut. :rofl:

Det är en enorm trygghet för adopterade fd hemlösa katter att adopteras bort tillsammans med en redan känd vän 💜 Katthemmen brukar dessutom vara väldigt duktiga på att välja ”par” - dvs givetvis att katterna är vänner och söker sig till varandra, men även att en lite osäkrare individ gärna paras ihop med en lite tryggare. Utifrån din beskrivning låter det som att katterna tar mycket stöd av varandra på kompletterande sätt . Det kommer gynna både dem och dig jättemycket i eran väg mot att bli en trygg liten familj 🐱 💜
 
6EA23183-2468-4314-8506-05690BBBCB54.jpeg

Hon la sig nära nära först och Sixten flög upp och knorrade, men jag höll faktiskt kvar honom :o det tog bara 30 sekunder så var det helt okej att lägga sig igen. Han är nog lite nojig att hon ska börja brottas. Med lite avstånd verkar dom nöjda båda två :love:
 
Letade upp en gammal bild som är rolig. Katthög
katthög.PNG

Molle är i mitten till höger. 5 av katterna behöll jag och dottern själv. Resten blev sålda fort, min veterinär då sa mina katter var otroligt trevliga, tyckte jag skulle starta en ny ras. Han köpte 2.
 
Senast ändrad:
Jag har en känsla av att Rosie kommer komma fram om några dagar.
Regina tar det lite lugnare men är ute från soffan på kvällar och nätter.

Jag brukar lära dem associera till ”prassel med godispåse” tidigt från början, och sen sitta korta men ofta stunder på golvet. Man får i regel kasta/lägga godiset en bit iväg första tiden, men sen går det fort att de vågar ta ur handen . Sen lägger jag godiset på mitt ben tex och låter dem ta därifrån . Osv 😄
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
87 335
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
709
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
35 36 37
Svar
727
· Visningar
55 493
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp