Bukefalos 28 Ă„r!

Kattbilder #5

Hejja!!!! 👏
Det Àr ju det dÀr som Àr sÄ hÀrligt med dem. De kan vara superrÀdda lÀnge men bara de fÄtt tid pÄ sig att fundera sÄ sen bestÀmmer de sig att "ok, nu kommer jag fram" :heart
Ja jag stÀllde ju in mat tvÄ gÄnger under soffan. Första gÄngen blev hon jÀtterÀdd men andra började hon Àta direkt. Och sen efter det var det som hon blev nyfiken pÄ mig och kröp nÀrmare. Jag lekte med nÄgra leksaker som hon tyckte verkade kul. Och sen sÄg det ut som hon tÀnkte att varför ska jag ligga hÀr inne. Jag kan ju gÄ ut...
 
285026AE-EAED-4495-94D9-FD6C6048852D.jpeg
 
"Jag lÀgger mig och vilar lite i soffan :love:"
UrdÄlig bild men det Àr katten i mitten mellan kudde och en mjukisdelfin.
Innan dess kollade hon intresserat pÄ tv.
 

Bifogade filer

  • 20200203_192727.jpg
    20200203_192727.jpg
    113,2 KB · Visningar: 117
Senast Àndrad:
TÀnk att den hÀr katten tvÄ dygn tidigare var livrÀdd och gömde sig under en filt i transportburen. Kom man nÀra buren sÄ frÀste hon. Sen satt hon ett dygn under soffan och tryckte lÀngst in.
 

Bifogade filer

  • 20200203_223430.jpg
    20200203_223430.jpg
    177,5 KB · Visningar: 99
Hur gÄr det för andra kissen? VÄgar hon sig fram?
Men det Ă€r ju underbart đŸ˜» Är det den rĂ€ddaste ? Hur gör den andra tjejen ? 😄

Haha - jag Ă€r som ett barn pĂ„ julafton ang att följa er resa 😅
NÀr vi kom hem i lördags sÄ var Rosie rÀddast. Gömde sig under en filt i transportburen, frÀste om man kom nÀra. Sen la hon sig ett dygn lÀngst in under soffan bakom Regina . Men efter det dygnet kom hon ut.

Regina var inte sÄ rÀdd i buren, sÄg mest fundersam ut. Hon la sig ocksÄ under soffan. Och sen blev hon kvar dÀr tills ikvÀll. Förutom nÀtterna. I alla fall i natt sÄ var de bÄda uppe och sprang.

Jag tror att om katterna hade varit mÀnniskor (fÄnigt jag vet) sÄ hade Rosie setts som en kÀnslomÀnniska och nÄgon dom reagerar starkt pÄ allt. Medan Regina inte har sÄ starka reaktioner- hon Àr mer avvaktande och tar det lugnt oavsett. Men Rosie Àr mer nyfiken och lekfull och jag tror det Àr dÀrför hon tagit mest initiativ.
 
Senast Àndrad:
Gud vad spÀnnande detta Àr!
Nu Àr Rosie pÄ upptÀcksfÀrd.
Är inne i sovrummet
Vad kul att det har gÄtt sÄ snabbt och att de vÄgar visa sig nu! :love: En av katterna hÀr Àr vÀldigt skygg, hon gömmer sig nÀstan alltid under soffan eller sÀngen trots att hon bott hos min bonusmamma sen hon var en kattunge. Min bonusmamma sa att det tog henne tre Veckor att vÄga komma fram. Under de tre veckorna lÄg hon i en kartong och gömde sig dygnet runt - vad hon och hennes ex sÄg.

Troligtvis kröp hon ut pÄ natten för att gÄ och Àta, dricka lite vatten och gÄ pÄ lÄdan, eftersom det handlade om sÄ lÄng tid. Men de sÄg henne aldrig göra det och kunde inte avgöra vem som varit pÄ lÄdan eller Àtit eftersom de var tvÄ.
 
Förra natten var det party sÄ vi fÄr se vad som hÀnder i natt. Rosie började ocksÄ prata i natt. Det var mest som knorrande, kurrande och som att hon ville berÀtta nÄgot. Inte osÀkert jamande eller skrikande.

IkvÀll började Àven Regina lÄta. Helt plötsligt hör jag ett ljud frÄn under soffan och ser Reginas tassar. Rosie ligger pÄ soffan uppepÄ och svarar med ett ljud. Efter det lÄter Regina igen och sen gÄr Regina ut frÄn soffan.
Det sÄg precis ut som Rosie övertalade henne att gÄ ut. :rofl:
 
PÄ den hÀr bilden ser Rosie mest vit ut. Men ryggen och svansen Àr mörkare.
Hon Àr vit, ljusbeige, mörkbeige, beige mot rött, ljusgrÄ, mörkgrÄ, svart.
Varför bara ha en fÀrg nÀr man kan ha hela mÄlarlÄdan?
BĂ„de Regina och Rosie har randiga svansar :D :love:
 

Bifogade filer

  • 20200203_221940.jpg
    20200203_221940.jpg
    108 KB · Visningar: 73
Olof gillar kanintassar och Svante gillar trollspön đŸ±
Köpte ett nytt till honom igÄr efter att vi varit utan ett tag pga att de förra lektes sönder.

Han har sprungit runt med det snart en timma och vÀst Ät Olof nÀr han ens tittat .
Film pĂ„ nĂ€r Svante bestĂ€mt sig för att NU Ă€r det ok att Olof nĂ€rmar sig đŸ‘đŸ± Olof Ă€r som alltid klok och vĂ€ntar ut. ”jag kollar listerna lite hĂ€r lĂ€ngsmed skĂ„pen tills jag blir inbjuden” 💜😂

 
Senast Àndrad:

Liknande trÄdar

Övr. Katt Vi fortsĂ€tter dela bilder pĂ„ de finaste vi har! đŸ˜»đŸˆâ€âŹ›
69 70 71
Svar
1 405
· Visningar
85 849
HundhÀlsa Hej alla fantastiska, nu Àr det Sveriges oroligaste hundhönsmamma hÀr igen. PÄ mÄndag ska vi operera bort tvÄ smÄ juvertumörer pÄ vÄr 9...
Svar
10
· Visningar
703
Mat HÀr fortsÀtter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. GÀrna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
35 36 37
Svar
720
· Visningar
54 495
HundhÀlsa Hur gör ni andra som tÀvlar/trÀnar mycket med era hundar? Jag har en BC pÄ 2,5 Är. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp