Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut ingen kan se henne!

IMG_20230208_193530.jpg
 
Hur länge har dina bott tillsammans? 😂
Det där var en ögonblicksbild :angel: större delen av tiden hoppar tilda fram och ger lekinviter, katten hoppar bakåt och fräser, hunden hoppar bakåt och skäller, båda går fram till gallret och så upprepas allt 😂 igår och idag dock mindre skäll och fräs åtminstone 😅
Sen hunden var valp, och hunden fyller 6 år i sommar 😅😅 men här var det alltså katten som var vuxen och hunden valp. Det kan nog göra en del.
Men så är hunden en kromis som har lite för lätt till skall, det gillar inte katten så katten har aldrig riktigt gillat henne 😅
Hoppas att det går bättre för er! ☺️
 
Sen hunden var valp, och hunden fyller 6 år i sommar 😅😅 men här var det alltså katten som var vuxen och hunden valp. Det kan nog göra en del.
Men så är hunden en kromis som har lite för lätt till skall, det gillar inte katten så katten har aldrig riktigt gillat henne 😅
Hoppas att det går bättre för er! ☺️
Tilda har också lätt för skall. Här innan lunch tyckte tydligen katten att det var slut på fängelsetiden, och tog sig helt enkelt ut 🙃 (dom fick umgås I köket imorse, Tilda I koppel, sen fick katten in i "fängelset" igen när vi gick på promenad). Så nu blev det oplanerat frigående tillsammans, men både hund och katt lever 😂
 
Tilda har också lätt för skall. Här innan lunch tyckte tydligen katten att det var slut på fängelsetiden, och tog sig helt enkelt ut 🙃 (dom fick umgås I köket imorse, Tilda I koppel, sen fick katten in i "fängelset" igen när vi gick på promenad). Så nu blev det oplanerat frigående tillsammans, men både hund och katt lever 😂
Vi har två rum (mitt sovrumsdel med badrum och mitt vardagsrum) avbegränsade med grindar så att katten vet att hon kan vara i fred där. Iofs så kanske det gjort att katten inte kunnat vänja sig 100% vid hunden, men samtidigt så tycker jag att det är bra att katten kan gå undan och har ett område där hon kan vara i fred. Men så är hunden inte min heller 😅
Hursomhelst, kan vara en tanke, jag tycker att det är bra med ett område där den mindre kan gå undan men samtidigt få gå fritt i resten av lägenheten. Hunden har ju lite mera möjlighet till att vara i fred ute.
 
Vi har två rum (mitt sovrumsdel med badrum och mitt vardagsrum) avbegränsade med grindar så att katten vet att hon kan vara i fred där. Iofs så kanske det gjort att katten inte kunnat vänja sig 100% vid hunden, men samtidigt så tycker jag att det är bra att katten kan gå undan och har ett område där hon kan vara i fred. Men så är hunden inte min heller 😅
Hursomhelst, kan vara en tanke, jag tycker att det är bra med ett område där den mindre kan gå undan men samtidigt få gå fritt i resten av lägenheten. Hunden har ju lite mera möjlighet till att vara i fred ute.
Ja, jag har en kallax placerad framför dörren nu, så hon kan ta sig in i sitt rum utan att Tilda följer med :)
Snapchat-316691740.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
20 21 22
Svar
426
· Visningar
26 483
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
96 97 98
Svar
1 954
· Visningar
104 623
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Rosett
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
Svar
10
· Visningar
186
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp