Bukefalos 28 år!

Katten äter kattsand?

3

314

Ja, då vänder jag mig till er ytterligare en gång i frågan om råd och tips.

Vi har en liten kattdam här hemma på 3 år som äter kattsand och jord, och slickar även på betongen på balkongen. Första gången vi upptäckte detta så tog vi henne till vet. (Hon var dessutom väldigt trött och slö då) och fick ganska så omgående reda på att hon hade anemi (vet dock ej varför).

Hon har efter att ha blivit av med sin anemi fortsatt främst att slicka på balkongen. Vi blev såklart oroliga att den hade gått tillbaks, men icke. Dem sa att det kunde bero på att om det var en infektion som gjorde att hon fick anemi, så kunde den ligga kvar liksom. Detta är nu ca 8 månader sen, och senaste tiden har det tydligen eskalerat till kattsanden också. Varför i heeeela friden gör hon så? Vi har sen ca 1½ månad tillbaks bytt kattsand, kan det bero på det? Jag har svårt att tro det. Eller? Vi upptäckte detta idag, att hon äter kattsanden och jag har googlat lite, men finner inget vettigt att läsa. Det är dessutom fredag natt nu och helgen är här.

Vi har dessutom 5 herrar till i hushållet som använder dessa lådor. Eftersom vi fått veta det typ precis alldeles nyss så vet vi inte hur vi ska göra med kattsanden som är klumpbildande. Jag får inte tag i något först imorgon tidigast, som inte är klumpbildande. Vill ju inte att hjärtat ska få förstoppning heller.

Har ni något tips eller råd om vad det kan vara och hur vi ska göra? Bör vi ringa vet.? För råd liksom, för dem lär ju inte ta in akut. Såvida det inte är akut.

Tack på förhand.

Mvh
/314
 
Sv: Katten äter kattsand?

Min kompis häst åt jord och det visade sej att hon saknade något. Vad det nu var har jag glömt för det var så länge sen.
Men det var något i maten som saknades som tydligen fanns i jord.:eek:

Kan det vara något liknade för din kisse? Har aldrig hört förrut katter som äter kattsand. Hoppas du hittar lösningen.
 
Sv: Katten äter kattsand?

Hon får bra foder från royal canin, sensible 33, och hon äter som en mindre häst.. hihi. Nej, men hon är pigg och leker och kissar och bajsar som hon ska. Vi ska ringa vet. på måndag bara för att kolla henne ändå.

Tack för era svar :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 635
Senast: solrose00
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 544
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 259
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp