Katter är rädda för min katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Karooo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 756
K

Karooo

Jag har en honkatt på 4 år och hon är verkligen social till andra katter men så fort hon försöker närma sig en katt så fräser de åt henne och ibland morrar de och försvinner iväg bara. Detta händer både när de träffas ute och inomhus. Någon som vet varför?
Har funderat på att skaffa en katt till men det känns ju lite hopplöst om alla katter blir rädda för min katt...

Sv: Katter är rädda för min katt

Det är normalt för en katt att fräsa eller morra åt en främling, så det är ingen du behöver fundera på. När man introducerar en ny familjemedlem tar det oftast ett tag (från några dagar till några månader) innan de är vänner.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 180
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 257
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
481
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka